کد خبر: 371943
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نباید کاری کنیم مردم با صندوق‌های رأی قهر کنند/ اعتبارمان متکی به حضور مردم پای صندوق‌های رأی بوده است/ نماینده‌های همه تفکرات و جریانات سیاسی باید در انتخابات مجلس حضور داشته باشند/ انتخاب نهایی با مردم است

ابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد در مجلس، گفت: اهمیت دعوت مردم پای صندوق‌های رأی به حدی است که شورای نگهبان باید به این موضوع توجه لازم را نشان دهد، در حالی که شاید ذات شورای نگهبان این موضوع را نپسندد. ولی از آنجا که حضور مردم پای صندوق‌های رأی برای نظام مهم است نباید این موضوع را نادیده بگیرد.

نباید کاری کنیم مردم با صندوق‌های رأی قهر کنند/ اعتبارمان متکی به حضور مردم پای صندوق‌های رأی بوده است/ نماینده‌های همه تفکرات و جریانات سیاسی باید در انتخابات مجلس حضور داشته باشند/ انتخاب نهایی با مردم است
کد خبر: 371943
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌‌ ابوالفضل موسوی بیوکی، نماینده مردم یزد در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، به هیات‌های اجرایی و نظارتی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس پیشنهاد داد: به اندازه کافی وضعیت معیشت و اقتصاد کشور، مردم را تحت فشار قرار داده است و انگیزه لازم برای حضور پای صندوق‌های رأی را ندارند؛ بنابراین بهتر است هیات‌های اجرایی و نظارتی در بررسی صلاحیت نامزدها به گونه‌ای رفتار کنند که مردم پای صندوق‌های رأی بیایند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: از اول انقلاب تاکنون اعتبارمان متکی به انتخابات مختلف و حضور مردم پای صندوق‌های رأی بوده است. بنابراین باید طوری رفتار کنیم که مردم با صندوق‌های رأی قهر نکنند و سطح مشارکت مردمی به حد استاندارد مورد نظرمان برسد.

موسوی همچنین توضیح داد: از جمله عواملی که دوستان‌مان در جبهه اصلاحات بر آن تاکید دارند این است که شورای نگهبان اجازه بدهد نامزدهای اصلاح‌طلب بیشتری در انتخابات تایید صلاحیت شوند و حضور پیدا کنند.

او این اقدام را زمینه‌ساز جاذبه انتخاباتی دانست و تشریح کرد: این افراد خودشان زمینه تشویق و حضور مردم و سلایق مختلف پای صندوق رأی را فراهم می‌کنند و مردم را به حضور در انتخابات دعوت خواهند کرد. بنابراین اگر می‌خواهیم انتخاباتی پرشور داشته باشیم، باید اجازه دهیم نماینده‌های همه تفکرات و جریانات سیاسی در انتخابات مجلس حضور داشته باشند.

حضور مردم پای صندوق‌های رأی برای نظام مهم است

موسوی بیوکی مشارکت مردم پای صندوق‌های رأی را بسیار مهم خواند و افزود: اهمیت دعوت مردم پای صندوق‌های رأی به حدی است که شورای نگهبان باید به این موضوع توجه لازم را نشان دهد، در حالی که شاید ذات شورای نگهبان این موضوع را نپسندد. ولی از آنجا که حضور مردم پای صندوق‌های رأی برای نظام مهم است نباید این موضوع را نادیده بگیرد.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در شرایط ناامیدی و فشار روحی و روانی شدیدی که بر مردم وارد می‌شود، شورای نگهبان باید اجازه دهد افرادی که امکان و ظرفیت دارند وارد انتخابات شوند تا میزان مشارکت مردمی را بالا ببرند.

مردم تصمیم می‌گیرند به چه کسی رأی بدهند

او تاکید کرد: در نهایت انتخاب با مردم است و آنها تصمیم می‌گیرند به چه کسی رأی بدهند و نظرشان را از طریق صندوق‌های انتخاباتی اعلام می‌کنند.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان اجازه بدهد افرادی که نفوذ و ظرفیت بیشتری در جامعه دارند و البته طی سال‌ها نشان داده‌اند دل‌شان برای نظام و انقلاب می‌سوزد، در انتخابات مجلس حاضر باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: هرچند ممکن است سلیقه و نظر سیاسی یک جریان سیاسی غیر از نظر شورای نگهبان باشد، ولی باید در نظر داشت که همه سلایق وقتی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند مردم مشتاق می شوند تا پای صندوق‌های رأی بیایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها