خرید و فروش نفت خام در بورس رونق می‌گیرد؟

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی گفت: سعی کردیم اطلاعیه عرضه ما در حد امکان بتواند طیف گسترده‌تری از متقاضیان را پوشش دهد.

خرید و فروش نفت خام در بورس رونق می‌گیرد؟
کد خبر: 371958
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۰۸:۵۵:۲۸

اعتمادآنلاین| امیرحسین تبیانیان، درباره تسهیلات جدید برای متقاضیان خرید نفت خام در بورس انرژی گفت: در شیوه نامه جدید در واقع در دو حوزه تغییراتی داشته‌ایم تا فرایند کار راحت‌تر انجام شود، یکی فرایند قیمت‌گذاری است که در شیوه جدید شرکت ملی نفت، آخرین قیمتی که آن روز قابل معامله شدن است را به عنوان نرخ پایه اعلام می‌کند و خریدار با اطمینان خاطر و خیال راحت نسبت به قیمت، می‌تواند پیش پرداخت را واریز و نسبت به معامله اقدام کند.

وی افزود: در بحث دوم، تغییر شیوه اجرای کار است که در این شیوه نامه جدید بعد از اینکه معامله انجام شد به شرکت ملی نفت معرفی می‌شود تا قرارداد بسته شود. در اطلاعیه عرضه هم سعی کردیم فرایندی که مربوط به عملیات بارگیری و مالی است تا حد امکان کاهش دهیم و این موضوعات را به قرارداد موکول کنیم، با توجه به اینکه شرایط خریداران متفاوت است و هر کدام انتظارات خاص خود را دارند سعی کردیم این موضوعات را در قرارداد تعیین تکلیف کنیم.

نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی تاکید کرد: سعی کردیم اطلاعیه عرضه ما در حد امکان بتواند طیف گسترده‌تری از متقاضیان را پوشش دهد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط سختی پیش رو داشتیم و خریداران نکات و تقاضاهایی را داشتند، تلاش کردیم از این طریق موضوعات آنها را پوشش دهیم و طیف گسترده‌تری بتوانند نسبت به خرید اقدام کنند.

تبیانیان درباره تسهیل در نقل و انتقال پول نیز گفت: زمانی که خریدار پیش پرداخت را واریز کرد و معامله انجام شد برای باقی محموله قرارداد بسته می‌شود و ما می‌توانیم برای شرایط جاری که در حال حاضر استفاده می‌کنیم بکار گیری کنیم که کار انجام شود.

وی یادآور شد: تاکنون مجموعا یک میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین معامله شده است که ارزش آن متناسب با قیمت روز و مختص خود است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها