کد خبر: 372049
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۴۰:۱۱
| |

به منظور تامین نظر شورای نگهبان

قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان تغییراتی در ماده واحده طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه‌ی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اعمال کردند.

قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی اصلاح شد
کد خبر: 372049
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۴۰:۱۱

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس ماده واحده طرح اصلاح مواد 1 و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را بررسی کرده و به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان تغییراتی در آن اعمال کردند.

عنوان این طرح به طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه‌ی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تغییر یافت.

مواد 1 و 2 این طرح به شرح زیر اصلاح شد:

یک ماده به عنوان ماده 23 به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب 1394.11.4 به شرح زیر الحاق و شماره ماده 23 قانون به 24 اصلاح می‌شود.

براساس ماده 23 الحاقی رسیدگی به امور تشکل‌های صنفی، قانون‌های بازنشستگی، انجمن‌های تخصصی غیرسیاسی و تشکل‌های صنفی دیگری که در قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا عقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب 1360.6.7 طبق ترتیبات تعیین شده برای احزاب و گروه‌های سیاسی با آنها رفتار می‌شد و اکنون از شمول این قانون مستثنی شدند به عنوان وظیفه سازمانی به وزارت کشور محول می‌گردد.

آیین‌نامه اجرایی این ماده پس از ابلاغ این قانون ظرف مدت سه ماه توسط وزارت کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها