مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران:

هیچ سازمانی حاضر به واگذاری اختیاراتش به گمرک ایران نیست

مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران گفت: با وجود ظرفیت قانونی موجود، هیچ سازمانی حاضر به واگذاری اختیاراتش به گمرک ایران نیست.

هیچ سازمانی حاضر به واگذاری اختیاراتش به گمرک ایران نیست
کد خبر: 372058
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۰:۵۵:۱۹

اعتمادآنلاین| مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران گفت: 25 سازمان متولی امر تجارت در کشور هستند که این موضوع فرایند‌های گمرکی را با تاخیر مواجه کرده است.

وی ادامه داد: این سازمان‌ها بر مبنای قانون شکل گرفته‌اند و قاعدتا کاهش آن نیز باید قانونی باشد که این کار در حال حاضر انجام آن مقدور نیست.


این مقام مسوول با اشاره ماده 12 قانون امور گمرکی تصریح کرد: بر اساس این ماده قانونی، گمرک ناظر بر تجارت خارجی در مبادی ورودی و خروجی در موضوع صادرات، واردات و ترانزیت است. قانون در اینجا تاکید کرده اگر سازمان‌ها بخواهند هماهنگی بهتری با گمرک و در واقع مدیریت هماهنگی مرزی بهتری داشته باشند، می‌توانند وظایف خود را به این نهاد تفویض کنند.

به گفته میراشرفی، سازمان‌ها در حال حاضر هیچ رغبتی به تفویض اختیاراتشان ندارند و بر تولی‌گری خود اصرار می‌کنند.

وی توضیح داد: در این شرایط باید هماهنگی بین سازمان‌ها ایجاد شود تا مدیریت بهتری در مبادی ورودی و خروجی داشته باشیم و معطلی‌ها به حداقل ممکن برسد.

میر اشرفی در پاسخ به سوال دیگر ایرنا درباره اینکه عدم انتشار جزئیات آمار گمرکی تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: این تصمیم فعلا پاربرجاست، با این حال آمار مربوطه را با حفظ محرمانگی در اختیار برخی مراکز و مراجع می‌گذاریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها