کد خبر: 372063
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۱:۰۲:۱۶
| |

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری خواستار شد:

اهتمام اعضای کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد به تعهدات بین‌المللی

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری خواستار اهتمام کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد به تعهدات بین‌المللی در استرداد دارایی‌های ناشی از فساد شد.

اهتمام اعضای کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد به تعهدات بین‌المللی
کد خبر: 372063
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۱:۰۲:۱۶

اعتمادآنلاین| «محمود حکمت‌نیا» معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری در هشتمین کنفرانس دوسالانه دولت‌های عضو در شهر ابوظبی با اشاره به چالش‌هایی که به دلیل تحریم‌های یکجانبه نامشروع علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده و نگرش غیرصادقانه و بکارگیری معیارهای دوگانه در استرداد اموال ناشی از جرایم فساد، آن را مانعی جدی در تحقق دستیابی به اهداف کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد دانست.

حکمت نیا، استرداد دارایی‌های ناشی از فساد بر مبنای کنوانسیون را راهکاری جهت پرکردن خلاءهای ناشی از فقدان موافقتنامه‌های دوجانبه بین اعضا دانسته و اهتمام کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد به تعهدات بین المللی در استرداد دارایی های ناشی از فساد را خواستار شد.

معاون وزیر دادگستری در نشست عالی این کنفرانس با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات ضدفساد جمهوری اسلامی ایران، فساد را تهدیدی برای منافع تمام کشورهای جهان بر شمرد.

حکمت‌نیا تدوین لوایح شفافیت و اصلاح قانون ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و افزایش سازوکارهای نظارت عمومی بر تصویب و هزینه کرد بودجه در کشور را نمونه هایی از عزم جمهوری اسلامی ایران بر پیشگیری و مبارزه با فساد دانست.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد وزارت دادگستری با تاکید بر ظرفیت فصل پنجم کنوانسیون مبارزه با فساد، خواستار صداقت عملی و اهتمام کشورها به تعهدات بین المللی کنوانسیون مبارزه با فساد گردید و افزودند علیرغم همه ادعاهای صورت گرفته متاسفانه تاکنون هیچ گونه اقدام مثبتی از سوی کشورهای غربی در تسهیل بازگرداندن دارایی های ناشی از فساد صورت نگرفته است و ضرورت دارد از ظرفیت کنوانسیون مبارزه با فساد در افزایش همکاری های منطقه ای و بین المللی استفاده بهینه صورت گیرد.

در حاشیه این نشست که از 23 تا 29 آذرماه در ابوظبی امارات برگزار شد، هیات ایرانی دیدارهایی را با نمایندگان دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و همچنین نمایندگان دیگر کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد برگزار کردند.


کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل متحد با 186 کشور عضو، جامع ترین سند در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در سطح بین المللی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها