کد خبر: 372126
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۲:۵۴:۲۸
| |

شمخانی: تحریم و تروریسم، 2 راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل است

دبیر شورای عالی امنیت ملی، تحریم و تروریسم را 2 راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل دانست و گفت: ایجاد سازکارهای منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات مشترک، مسیر مداخله کشورهای خارجی به بهانه مقابله با تهدید تروریسم را مسدود می‌کند.

شمخانی: تحریم و تروریسم، 2 راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل است
کد خبر: 372126
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۲:۵۴:۲۸

اعتمادآنلاین| «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مهم‌ترین مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همچنین سوابق دیرینه روابط 2 کشور گفت: تهران و دهلی می‌توانند با تقویت روابط در همه سطوح ضمن تامین منافع دو کشور نقش مهمی در مهار و مدیریت بحران‌های منطقه‌ای ایفا کنند.

او با بیان اینکه امروز تروریسم و افراطی گری مهمترین تهدیدات مشترک همه کشورهای منطقه هستند اظهار داشت: اشتراک مساعی مستمر و ایجاد سازکارهای منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات مشترک، مسیر مداخله کشورهای خارجی به بهانه مقابله با تهدید تروریسم را مسدود می کند.

شمخانی، تحریم و تروریسم را دو راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل ذکر کرد و افزود: با همکاری دسته جمعی می‌توان ضمن دفع این 2 تهدید ضدانسانی، افق‌های جدیدی از پیشرفت با اتکا به توانمندی بومی کشورهای منطقه را ترسیم و تحقق بخشید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری موفق دومین نشست گفتگوی منطقه‌ای در تهران تصریح کرد: کشورهای منطقه و همسایگان افغانستان دیدگاه‌های واحدی در خصوص ضرورت کمک به دولت افغانستان برای مقابله با تروریسم و پیگیری مذاکرات صلح با گروه‌های مختلف دارند.

وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران از اراده مسئولان عالی 2 کشور برای افزایش سطح همکاری‌های 2 کشورخبر داد.

سابرامانیام جایشانکار گفت: همکاری مشترک ایران و هند در توسعه بندر چابهار و ایجاد زیرساخت‌های جدید در حوزه انرژی و تجارت، ترانزیت کالا و..‌. تاثیر قابل توجهی در شکوفایی اقتصادی منطقه به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم ایجاد ثبات و امنیت به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها