کد خبر: 372145
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۳:۵۷:۴۵
| |

کدام صفات را از پدر و مادر خود به ارث می‌بریم؟

هر انسانی ویژگی‌های جسمانی و روانی متعددی دارد؛ جالب است بدانید اغلب این ویژگی‌ها را انسان‌ها از والدین خود به شکل ژنتیکی به ارث می‌برند.

کدام صفات را از پدر و مادر خود به ارث می‌بریم؟
کد خبر: 372145
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۳:۵۷:۴۵

اعتمادآنلاین| افراد تصور می‌کنند تنها ویژگی‌هایی مثل رنگ چشم یا رنگ مو را از والدیت به ارث می‌بریم. این در حالی است که برخی دیگر از ویژگی‌ها را نیز از والدین خود به ارث می‌بریم:

توانایی در کاهش وزن

درست است که بخش مهمی از کاهش وزن به نوع رژیم غذایی و تغذیه و البته ترک شما مرتبط است، اما جالب است بدانید که بخشی از روند کند یا تند کاهش وزن شما به موضوعات ژنتیکی مرتبط است. در واقع شاخصه‌های وراثتی تعیین می کنند که روند کاهش وزن شما چگونه پیش خواهد رفت.

توانایی تمرکز شما

اگر مادر شما میزان سروتونین پایین‌تر (یک ماده شیمیایی مغز مرتبط با خلق و خوی) داشته باشد، احتمالاً بعداً در زندگی دچار اختلال کمبود توجه خواهید شد. ژن‌هایی که از مادر به کودک منتقل شده اند، در تولید سروتونین تأثیر می گذارد و توانایی تمرکز شما را تحت تأثیر قرار می دهند.

اگر زود به بلوغ رسیدید

بلوغ و تمام نقاط عطف سرگرم‌کننده که همراه آن هستند، مانند آکنه، تغییر صدا و حتی آغاز پریود در دختران، می‌تواند توسط ژنتیک به شما برسد. اگرچه برخی موارد دیگر نیز در بلوغ موثر است، اما به نظر می‌رسد مسائل ژنتیکی نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها