کد خبر: 372172
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۵:۲۱:۰۸
| |

سعید لیلاز مطرح کرد:

با هرگونه شوک‌درمانی در ایران مخالفم/ خصوصی‌سازی در مسیر غارت و رانت قرار گرفت

سعید لیلاز با بیان اینکه خصوصی‌سازی یکی از شاخص‌های تعدیل اقتصادی است که در ایران قابلیت اجرا ندارد گفت: خصوصی‌سازی در ایران در مسیر تشدید غارت و رانت قرار گرفت زیرا این اقتصاد نفتی همه‌چیز را تحت تاثیر قرار میدهد.

با هرگونه شوک‌درمانی در ایران مخالفم/ خصوصی‌سازی در مسیر غارت و رانت قرار گرفت
کد خبر: 372172
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۲ ۱۵:۲۱:۰۸

اعتمادآنلاین| سعید لیلاز در نشستی با سید امیر سیاح در دانشگاه شهیدبهشتی که با عنوان « سیاست‌های تعدیل اقتصادی و ثبات کشور برگزار شد، اظهار داشت: بحث تعدیل اقتصادی ادبیات نسبتا مفصلی در کل دنیا دارد. سیاست‌های تعدیل اقتصادی از دوران مرحوم هاشمی اجرا شد که البته به صورت ناقص اجرا شد. بنابراین ما نباید سیاست‌های تعدیل رو صرفا به صورت کپی پیست انجام دهیم.

وی افزود: باید ببینیم سیاست‌های تعدیل اقتصادی سمت‌گیری به نفع کدام طبقه اجتماعی است؟ و در چه بستر اجتماعی و سیاسی انجام می‌شود؟ در واقع باید توجه کنیم که سیاست‌های تعدیل در همه جای دنیا متر و شاخص ثابتی ندارد.

خصوصی‌سازی در ایران در مسیر تشدید غارت و رانت قرار گرفت

لیلاز با بیان اینکه من از ابتدا با خصوصی‌سازی به شکل کنونی مخالف بودم، گفت: خصوصی‌سازی در ایران در مسیر تشدید غارت و رانت قرار گرفت زیرا این اقتصاد نفتی همه‌چیز را تحت تاثیر قرار میدهد. خصوصی‌سازی یکی از شاخص‌های تعدیل اقتصادی است که البته در ایران قابلیت اجرا ندارد. این خیلی خنده‌دار است که دولت سالانه 20 میلیارد دلار صرف دولتی سازی کند و بعد بخواهد 5 میلیارد دلارش را خصوصی‌سازی کند.

وی تاکید کرد: در ایران آزادسازی اقتصادی مقدم بر خصوصی‌سازی است. باید کاری کنیم تا قدرت رقابت بین نهادهای موجود را افزایش دهیم.

من با هر گونه شوک درمانی در ایران مخالف هستم. اما در ادبیات جهانی تعدیل اقتصادی، شوک درمانی کاملا پذیرفته شده است. برای همین باید توجه داشت که سیاست‌های تعدیل بسته با کشورها فرق میکند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها