کد خبر: 372175
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بیکاری، مشکلات معیشتی، تبعیض و شکاف طبقاتی در ایجاد افسردگی اجتماعی موثر است/ نشاط، امید به زندگی و امید به آینده در کشور رو به کاهش است

یک نماینده مجلس گفت: یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما بیکاری است که این موضوع می‌تواند به افسردگی‌های اجتماعی دامن بزند. بعد از بیکاری، اختلاف طبقاتی و تبعیضی که وجود دارد موجب شده شاهد افسردگی اجتماعی در کشور باشیم.

بیکاری، مشکلات معیشتی، تبعیض و شکاف طبقاتی در ایجاد افسردگی اجتماعی موثر است/ نشاط، امید به زندگی و امید به آینده در کشور رو به کاهش است
کد خبر: 372175
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز بنیادی، نماینده کاشمر و عضو کمیسیون بهداشت مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر افزایش 2برابری افسردگی طی 25 سال اخیر گفت: افسردگی یک بحث چندوجهی است. بعضی اوقات با بیماری افسردگی روبه‌رو هستیم که نیاز به درمان دارویی دارد. اما گاهی هم مقصود افسردگی اجتماعی است؛ یعنی نشاط، شادابی، طراوت، امید به زندگی و امید به آینده در جامعه وجود ندارد.

او ادامه داد: نشاط، شادابی، طراوت، امید به زندگی و امید به آینده از شاخص‌هایی است که در کشور ما رو به کاهش رفته. این موضوع نشان می‌دهد جامعه سرزنده قبلی ما دچار آسیب شده است. عوامل مختلفی در افسردگی اجتماعی دخیل است که شاید بیکاری در رأس آن باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از مسائل مهم جامعه امروز ما بیکاری است که این موضوع می‌تواند به افسردگی‌های اجتماعی دامن بزند. بعد از بیکاری، اختلاف طبقاتی و تبعیضی که وجود دارد موجب شده شاهد افسردگی اجتماعی در کشور باشیم.

بنیادی گفت: وزارت بهداشت به نسبت سایر حوزه‌ها در بخش افسردگی کار خود را به خوبی انجام داده؛ یعنی دسترسی عادلانه به امکانات بهداشتی و درمانی، در دسترس بودن بیمارستان‌ها و امکانات پزشکی.

او در مورد تاثیر وضعیت اقتصادی، معیشتی و سیاسی بر افسردگی اجتماعی توضیح داد: مباحث سیاسی چندان تاثیری بر افسردگی اجتماعی ندارد، چون عامه مردم در تکاپوی مسائل سیاسی نیستند. به نظر می‌رسد مشکلات معیشتی، تبعیض و شکاف طبقاتی در ایجاد افسردگی اجتماعی موثر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها