عضو هیئت رئیسه انجمن واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی:

عدم تصویب FATF باعث گرانی مواد غذایی می‌شود/ در تولید نان و ماست هم وابسته به واردات هستیم

عضو هیئت رئیسه انجمن واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی گفت: چند شرکت کوچک بازرگانی حلقه ارتباطی ما برای تامین مواد اولیه هستند، این احتمال زیاد است که با عدم تصویب FATF آنها دیگر نتوانند با ما کار کنند، در نتیجه تامین مواد اولیه سخت و قیمت آن به شدت بالا خواهد رفت.

عدم تصویب FATF باعث گرانی مواد غذایی می‌شود/ در تولید نان و ماست هم وابسته به واردات هستیم
کد خبر: 372207
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۰۸:۵۲:۲۵

اعتمادآنلاین| محمد سامانی در خصوص تاثیرات عدم تصویب FATF در واردات مواد اولیه غذایی گفت:تولید واحدهای تولیدی صنایع غذایی ما کاملا وابسته به واردات است حتی در تولید اقلام ساده‌ای مانند نان و ماست هم ما باید واردات داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای واردات بایستی با تامین کنندگان خارجی در کشورهای مختلف ارتباط داشته باشیم که اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها باعث شده که بیشترین مشکلات را در این حوزه تجربه کنیم که آنها را می‌توان به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد.

سامانی افزود: در حوزه داخلی که اصطلاحا به آن خودتحریمی می‌گویند وجود قوانین زائد، طولانی بودن پروسه‌های اداری، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که از ابتدای سال 97 به اوج خود رسیده است و از همه مهم‌تر تصمیم‌های خلق الساعه و شبانه باعث شده که فعالیت در این حوزه به سختی انجام بپذیرد.

وی در خصوص مشکلات خارجی گفت: مهمترین مشکل خارجی ما بحث نقل و انتقال پول است خیلی از شرکت‌های مطرح دیگر حاضر به همکاری با ما نیستند و تعدادی کمی هم به شرط وجود واسطه حاضر هستند که به ما مواد اولیه بدهند این درحالی است که غذا شامل تحریم‌ها نمی‌شود. اما متاسفانه چنان جو منفی علیه کشور در جامعه جهانی به وجود آمده که همه شر کت‌ها از مبادله با ایران هراس دارند.

سامانی افزود: اکنون و با این شرایط مخالفت با یک کنوانسیون بین المللی که بیشتر کشورهای جهان عضو آن هستند باعث می‌شود که بیش از گذشته در جهان منزوی بشویم، عدم پذیرش FATF یک سد دیگر به مشکلات امروز فعالان و تولید کنندگان مواد غذایی اضافه خواهد کرد، ما مجبور شدیم از یک اتوبان خارج شویم و در یک کوره راه به مسیر خود ادامه دهیم اما اکنون به سمت یک جاده سنگلاخی خواهیم رفت.

عضو هیئت رئیسه واردکنندگان مواد اولیه صنایع غذایی با تشریح اثرات عدم التزام به قوانین پولشویی جهانی بر روی صنعت غذا کشور گفت: ما با خیلی از شرکت‌های خارجی ارتباط نداریم و چند شرکت کوچک بازرگانی حلقه ارتباطی ما برای تامین مواد اولیه هستند این احتمال زیاد است که با عدم تصویب FATF آنها دیگر نتوانند با ما کار کنند در نتیجه تامین مواد اولیه سخت و قیمت آن به شدت بالا خواهد رفت، همین امر سبب می‌شود که هزینه تولید افزایش پیدا کند و برخی مجبور به تعطیل کردن خطوط تولید خود شوند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها