افت 4 درصدی فروش در گیشه آمریکا/ بیشترین کاهش گیشه هالیوود در پنج سال اخیر

در حالی که پیش‌بینی می‌شد فروش امسال هالیوود رکورد سال گذشته را بشکند، گیشه امسال آمریکا با کاهش فروش مواجه شد.

افت 4 درصدی فروش در گیشه آمریکا/ بیشترین کاهش گیشه هالیوود در پنج سال اخیر
کد خبر: 372247
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۳ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| عصر گسترش سیستم‌های پخش آنلاین فیلم‌های سینمایی و همچنین کاهش تعداد استودیو‌های اصلی هالیوود از شش به پنج و ادغام کمپانی دیزنی و فاکس، مشکلاتی برای هالیوود به وجود آورده است.

در حالی که 31 دسامبر (10 دی و آخرین روز سال میلادی) به سرعت نزدیک می‌شود، پیش‌بینی‌های گیشه فروش نشان می‌دهد آمریکای شمالی با مجموع فروش 11.45 میلیارد دلار به کار خود پایان دهد؛ این رقم کاهش 3.6 درصدی را نسبت به سال گذشته با فروش 11.88 میلیارد دلار نمایش می‌دهد.

اگر پیش‌بینی‌های اعلام شده درست باشد، این مقدار بیشترین کاهش سالانه از سال 2014 را شامل می‌شود؛ در آن زمان (2014) میزان فروش نسبت به سال 2013، 5.1 درصد کاهش داشت. باکس آفیس آمریکای شمالی در سال 2015 احیا شد و با 11.13 میلیارد دلار افزایش 7.5 درصدی را رقم زد.

در حالی که آمار و ارقام فروش‌های گیشه بین‌المللی اعلام نشده است، پیش‌بینی می‌شود فروش بلیت بین‌المللی با 41 میلیون دلار به میزان سال گذشته و حتی بیشتر از آن برسد.

اواخر سال 2019، پیش‌بینی کنندگان گیشه، انتظر داشتند امسال هم یک سال رکوردشکن شود؛ اما شکست برخی از فیلم‌های سینمایی دنباله دار این آمار و ارقام را تحت تاثیر قرار داد.

حتی اکران «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» هم کمک زیادی به گیشه هالیوود نکرد. فروش این فیلم با 175 میلیون دلار 20 درصد نسبت به قسمت گذشته خود کاهش داشت.

البته امسال، برای کمپانی دیزنی سال خوبی بود؛ چرا که سهمی 35 درصدی از کل فروش هالیوود را داشت و هفت فیلم از 10 فیلم پرفروش سال به امپراتوری دیزنی تعلق دارند و شش مورد از تولیدات آن‌ها از مرز یک میلیارد دلار عبور کردند.

از جمله «انتقام جویان:پایان بازی» که با عبور از «آواتار» به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها