امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

استراماچونی به ایران بازنمی‌گردد/ برخی مدیران استقلال بیماری حرف زدن‌های‌ بیهوده دارند/ مدیران استقلال مسائلی را مطرح می‌کنند که هیچ ارزش تحلیلی ندارند/ استقلال بیماری مدیریتی دارد/ استقلال دارای مدیرانی است که در تخریب اموال این باشگاه ید طولایی دارند/ و

گویا پایانی بر داستان آندره‌‌آ استراماچونی و استقلال نیست. مدیران تیم آبی پایتخت با هزار بدبختی پول این مربی ایتالیایی را پرداخت کردند تا او دوباره به ایران بازگردد؛ اما استراماچونی نه تنها به تهران نیامد بلکه خواسته‌های جدیدی هم از مدیران استقلال دارد.

استراماچونی به ایران بازنمی‌گردد/ برخی مدیران استقلال بیماری حرف زدن‌های‌ بیهوده دارند/ مدیران استقلال مسائلی را مطرح می‌کنند که هیچ ارزش تحلیلی ندارند/ استقلال بیماری مدیریتی دارد/ استقلال دارای مدیرانی است که در تخریب اموال این باشگاه ید طولایی دارند/ و
کد خبر: 372283
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ گویا پایانی بر داستان آندره‌‌آ استراماچونی و استقلال نیست. مدیران تیم آبی پایتخت با هزار بدبختی پول این مربی ایتالیایی را پرداخت کردند تا او دوباره به ایران بازگردد؛ اما استراماچونی نه تنها به تهران نیامد بلکه خواسته‌های جدیدی هم از مدیران استقلال دارد. پرداخت تمام پول قراردادش به صورت یکجا خواسته این مربی است. او به مدیران این باشگاه اعلام کرده که تنها در این صورت به ایران بازمی‌گردد و هدایت استقلال را دوباره بر عهده می‌گیرد. استرا خواسته‌های دیگری هم داشته، اما این درخواست بیشتر از دیگر بندهای بیانیه‌اش جنجال به پا کرده است.

مدیران باید به تعهد خود عمل کنند

امیررضا واعظ‌آشتیانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت این روزهای استقلال و بازگشت استراماچونی به تهران گفت: در مصاحبه‌های قبلی‌ام هم اعلام کرده‌ام که استراماچونی به ایران بازنمی‌گردد، اگر هم به ایران بیاید نمی‌تواند، مربی خوبی برای استقلال باشد. این مربی ایتالیایی آب را روی خاکستر ریخته و جمع‌ کردن آن از روی خاکستر کار بسیار سختی است.

او ادامه داد: وقتی مدیران فوتبال با یک مربی قرارداد می‌بندند باید بکوشند به تعهد خودشان هم عمل کنند. مدیران استقلال در مشکلات امروز استقلال نقش اصلی را بازی کرده‌اند. وقتی دستمزد استراماچونی را پرداخت نمی‌کنید باید این حق را به او بدهید که به طریقی اعتراضش را نشان بدهد.

این مدیر ورزشی در ادامه به مفاد قرارداد استراماچونی اشاره کرد و گفت: مطمئن باشید در مفاد قرارداد استراماچونی و باشگاه استقلال قید شده بود که در صورت عدم پرداخت به‌موقع دستمزد این مربی می‌تواند قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کند. اگر چنین بندهایی در قرارداد وجود نداشت استراماچونی نمی‌توانست ایران را ترک کند. وقتی فردی با باشگاه قرارداد دارد نمی‌تواند بدون دلیل محل کارش را ترک کند. وقتی مدیران استقلال می‌دانستند که چنین بندهایی در قرارداد استراماچونی وجود دارد باید به تعهدات خودشان عمل می‌کردند.

تمام مدیران استقلال درباره استراماچونی صحبت می‌کنند

واعظ‌آشتیانی درباره مصاحبه‌های مختلف مدیران استقلال درباره پرونده استراماچونی نیز گفت: متاسفانه تمام اعضای باشگاه استقلال درباره قرارداد استراماچونی صحبت می‌کنند. موضوع ناراحت‌کننده هم اینجاست که بعد از چند دقیقه حرف‌های آنها از سوی باشگاه تکذیب می‌شود. وقتی چنین اتفاقی در یک باشگاه رخ می‌دهد باید به استراماچونی حق بدهید که به مدیران استقلال اعتماد نکند. او طرف حسابش را در باشگاه استقلال نمی‌شناسد و نمی‌داند با کدام ‌یک از افراد هیات‌مدیره باید صحبت کند.

آشتیانی درباره مصاحبه‌های متعدد مدیران استقلال هم توضیح داد: برخی مدیران استقلال بیماری «حرف زدن‌های‌ بیهوده» دارند. این بیماری گریبان این باشگاه را گرفته است. شما این مشکل را در بین مدیران پرسپولیس مشاهده نمی‌کنید. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که به‌موقع پاسخگو باشند و به‌موقع هم سکوت کنند. اما مسئولان استقلال به چنین نتیجه‌ای نرسیده‌اند. مدیران استقلال مسائلی را مطرح می‌کنند که هیچ ارزش تحلیلی ندارند و تنها فضا را بیشتر ملتهب می‌کنند. ضمن اینکه باشگاه خیلی سریع صحبت‌های آنها را تکذیب می‌کند.

او در ادامه گفت: مدیران استقلال باید ابتدا به صحبت‌های خودشان توجه کنند. باید مشخص شود چقدر از صحبت‌های ما دچار تناقض است. استراماچونی در محیطی کاملاً حرفه‌ای فعالیت می‌کند که نظم و برنامه‌ریزی در آن حرف اول را می‌زند. وقتی او با بی‌نظمی مدیران مواجه می‌شود حق دارد به حرف آنها اعتماد نکند.

تغییر مدیریت دوای درد استقلال نیست

این مدیر سابق باشگاه استقلال درباره شیوه چینش اعضای هیات‌مدیره استقلال توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان فکر می‌کند با تغییر مدیریت می‌تواند شرایط را درست کند. وزیر باید با فکر و در آرامش کامل این مشکل را پیگیری می‌کرد. اما این اتفاق نیفتاده است.

او همچنین اضافه کرد: مسئولانی که باید این موضوع را بررسی می‌کردند کارشان را به درستی انجام نداده‌اند. به سبب تمام این اتفاقات استراماچونی هم قید حضور در ایران را زده است. او به این نتیجه رسیده که فضا برای ادامه فعالیتش در ایران فراهم نیست و به همین خاطر به ایران بازنمی‌گردد.

مدیریت استقلال باید نوسازی شود

او در ادامه گفت: استقلال بیماری مدیریتی دارد. این بیماری هم با افرادی که فکرهای قدیمی دارند درمان نمی‌شود. معتقدم مدیریت استقلال باید نوسازی شود و از نیروهای خوش‌فکر و شجاع در مدیریت این باشگاه استفاده شود. استقلال بازیکنان بزرگی دارد که هم تحصیل‌کرده هستند و هم دل‌شان برای این باشگاه می‌سوزد. چرا وزارت ورزش از این افراد استفاده نمی‌کند؟ وزارت ورزش تا کی می‌خواهد در مورد این باشگاه آزمون‌وخطا کند؟ تعدادی از افراد هستند که در ورشکست کردن باشگاه استقلال ید طولایی دارند. مدیرانی هستند که در تخریب اموال استقلال ید طولایی دارند. این افراد امتحان‌شان را پس داده‌اند و دیگر دلیل ندارد وزارت ورزش از آنها استفاده کند. به نظرم وزارت ورزش در چرخه معیوبی قرار دارد و دائم دور خودش می‌چرخد. این وزارتخانه هیچ تصمیم عقلانی و درستی در قبال استقلال نمی‌گیرد و بیشتر تصمیمات آنها احساسی و سیاسی است.

آشتیانی ضمن انتقاد از وزارت ورزش و جوانان گفت: مدیران وزارت ورزش با مدیریت بحران آشنایی ندارند. وقتی اعلام می‌کنیم که در کشور خلاء مدیریت داریم، یعنی این مشکل از رأس هرم ورزش شروع می‌شود و به پایه‌های زیرین آن می‌رسد. مدیران ورزش ایران با بحران هیچ آشنایی‌ ندارند، در صورتی ‌که بحران را می‌توان با عقلانیت مهار کرد. شما نمی‌توانید مشکلات را با مُسکن برطرف کنید، چراکه این مسکن خودش دردهایی جدیدی ایجاد می‌کند.

استرا علاقه‌ای ندارد به ایران بازگردد

این مدیر ورزشی درباره خواسته‌های جدید استراماچونی از مدیران استقلال توضیح داد: وقتی یک‌ طرف قرارداد از طرف دیگر حسن نیت نمی‌بیند و این احتمال را می‌دهد که دوباره با مشکل مواجه می‌شود به خودش اجازه می‌دهد قراردادش را محکم‌تر کند. استراماچونی هم در این شرایط به خود این اجازه را داده تا از مدیران استقلال درخواست کند تمام پولش را پرداخت کنند. هرچند مدیران استقلال هم می‌توانند زیر بار این خواسته نروند.

او در ادامه گفت: البته معتقدم استراماچونی با این درخواست تلاش داشته تیر خلاص را به مدیران استقلال بزند. او با یک ادبیات کاملاً روشن به مدیران استقلال اعلام کرده علاقه‌ای به بازگشت به ایران ندارد.

هرچه زودتر مربی استقلال را معرفی کنید

آشتیانی در پاسخ این سوال که در صورت نیامدن استراماچونی به ایران مدیران استقلال باید چه برنامه‌ای را در پیش بگیرند گفت: آنها باید استراماچونی را فراموش کنند و به دنبال یک مربی جایگزین برای او باشند. با انتخاب سرمربی، حواشی استقلال نیز خاتمه می‌یابد. هواداران استقلال هم باید این موضوع را بپذیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها