کد خبر: 372312
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۸:۰۳:۰۰
| |

«بعیدی‌نژاد» به خبر رویترز درباره تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان 98 واکنش نشان داد

سفیر ایران در انگلیس گفت: خبر رویترز درباره حوادث اخیر ناظر بر این واقعیت است که این سازمان از سیاست‌های «روپرت مرداک» صاحب امپراتوری رسانه‌ای صهیونیستی جهت منافع اسرائیل تبعیت می‌کند.

«بعیدی‌نژاد» به خبر رویترز درباره تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان 98 واکنش نشان داد
کد خبر: 372312
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر ایران در لندن درباره خبرسازی دروغین جدید رویترز در صفحه توئیترش نوشت: «برخی رسانه‌ها بر اساس سیاستی قدیمی برای باورپذیر کردن یک دروغ، آن را خیلی بزرگ می‌سازند. خبر رویترز که کشته‌شدگان حوادث اخیر را 1500 نفر اعلام و دستور صدور خشونت‌ها را به رهبری نظام مستند کرد، از همین نمونه است. این در حالی است که تدبیر رهبری همواره مدارا با تظاهرات‌کنندگان بوده است.»

او در توئیتی دیگر گفت: «حتی عفو بین‌الملل که بدنبال بالا بردن آمار غیرتایید شده بوده، تعداد کشته‌شدگان را حدود300 نفر دانسته است. چنانچه خبرنگاران رسانه‌های غربی هم توجه کردند، رویترز در خبر جعلی خود به نمو عجیبی به کشته شدن چند صد خانم در حوادث اشاره دارد در حالی که حضور زنان در تظاهرات پایین بوده است.»

سفیر ایران همچنین تاکید کرد: «اصولا اینکه یک رسانه خارجی بدون داشتن خبرنگار و اطلاعات دست اول در محل، بتواند ادعای دستیابی به آماری از قربانیان حوادث اخیر در ایران داشته باشد محل سؤال است، بویژه از سوی خبرگزاری رویترز که دفتر آن دقیقا بدلیل همین سیاست جعل خبر و دروغ‌پردازی چند سال پیش در ایران بسته شد.»

او عنوان کرد: «خبرگزاری رویترز که بخشی از کمپانی تامسون رویترز بوده و چندین سال پیش از سوی کمپانی اصل انگلیسی خود به یک شخصیت کانادایی صهیونیست فروخته و تحت حاکمیت کانادا درآمد، متاسفانه طی سال‌های اخیر سیاستی بر اساس پیش‌داوری و دروغ را علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه به اجرا درآورده است.»

بعیدی‌نژاد بیان کرد: «هنوز زمان زیادی نمیگذرد که رویترز با اشاره به منبع جعلی خود، خبری دروغ در خصوص جلسه مقامات ارشد امنیتی ایران برای تصمیم گیری برای حمله به تاسیسات آرامکو را منتشر کرد، ادعایی که حتی سازمان ملل متحد اصل موضوع حمله توسط ایران را رد کرد. هر چند باعث توقف دروغ پردازی رویترز نشد.»

سفیر ایران در انگلیس در توئیت دیگری نوشت: «سیاست رویترز تبعیت از سیاستی است که مرداک، صاحب امپراتوری رسانه‌ای صهیونیستی، سال‌ها قبل رسما آن را اعلام کرد که رسانه‌های دارای مالکیت یهودی در جهان وظیفه حمایت از اسرائیل را دارند. جای تعجب نیست که اولویت اصلی امروز مالک کانادایی و صهیونیست رویترز از تورنتو،حمایت از اسرائیل است.»

بعیدی‌نژاد تاکید کرد: «عجیب نیست که بلافاصله بعد از انتشار خبر رویترز که مورد اشاره برایان هوک قرار گرفت، سازمان منافقین (MEK) با حمایت از همین خبر رویترز مبنی بر کشته شدن 1500 نفر در حوادث اخیر، خود را به عنوان تنها نیروی موثر در ایران در مدیریت و هدایت تظاهرات و درگیری‌های خیابانی سازمان‌یافته معرفی کرد.»

او همچنین نوشت: «مقامات مسئول کشور اظهار داشته‌اند که با پایان بررسی‌های خود، آمار دقیق حوادث اخیر را که بسیار کمتر از تمامی آمار خارجی هستند، اعلام خواهند کرد. اما وظیفه حرفه‌ای موسسات و رسانه‌ها ایجاب می‌کند که تا اعلام این آمار رسمی، از خبر سازی و جعل اخبار غیرواقعی خودداری کنند.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها