کد خبر: 372355
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۹:۲۵:۱۴
| |

علی محمدیاری،:‌

دبیر فدراسیون گفت با آجر تمرین کن/ مگر با ریش گرو گذاشتن مدال و سهمیه به کسی می‌دهند؟

دارنده چندین مدال جهانی و پارالمپیک دوومیدانی گفت: یک سال است از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درخواست دیسک برای پرتاب در تمریناتم کرده‌ام اما دبیر فدراسیون به من گفت برو و با آجر تمرین کن.

دبیر فدراسیون گفت با آجر تمرین کن/ مگر با ریش گرو گذاشتن مدال و سهمیه به کسی می‌دهند؟
کد خبر: 372355
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۰۹:۲۵:۱۴

اعتمادآنلاین| علی محمدیاری، دارنده چندین مدال جهانی و پارالمپیک دوومیدانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی انجمن پارادوومیدانی به منظور انتخاب نفرات اعزامی به پارالمپیک 2020 توکیو اظهار داشت:‌ 15 مدال رنگارنگ جهانی و پارالمپیک را در کارنامه‌ام دارم و در مسابقات جهانی 2019 امارات نیز موفق به کسب مدال نقره و سهمیه حضور در پارالمپیک در رشته پرتاب دیسک توکیو شدم.

وی ادامه داد:‌ روز گذشته جلسه فنی انجمن پارادوومیدانی برای مشخص کردن نفرات اعزامی به پارالمپیک توکیو تشکیل شد و من هم حضور داشتم. در آن جلسه وقتی از علت عدم حضورم در جمع نفرات انتخابی با وجود کسب مدال و سهمیه المپیک در مسابقات جهانی سؤال کردم، بهمن رضایی به من پرخاش کرد و گفت مدالم را روی اشتباه هیأت ژوری به دست آورده‌ام و به خاطر ریش گرو گذاشتن وی بوده است. سؤال من این است که آیا در مسابقاتی در سطح جهانی ممکن است هیأت ژوری چنین اشتباهی مرتکب شود و با ریش گرو گذاشتن مدال و سهمیه پارالمپیک به کسی بدهند؟

دارنده چندین مدال جهانی و پارالمپیک دوومیدانی معلولین تصریح کرد: رضایی عنوان کرد که مدال من را قبول ندارد، اما من زیر بار نرفتم و گفتم اگر مدال گرفته‌ام به خاطر عملکرد خوبم در مسابقات بوده است و چرا من را برای حضور در توکیو انتخاب نکردید که پاسخ داد طبق مصوبه کمیته ملی پارالمپیک نفراتی که رنکینگ بالایی نزدیک به مدال دارند انتخاب شده‌اند و رنکینگ شما پنجم است. یعنی بعد از قلعه‌ناصری با 44.75 من با رکورد 43.51 بالاتر از حریفان هندی و کوبایی قرار گرفتم، اما می گویند در رده پنجم هستم در حالی که طبق فرمول خودشان 43.51 پرتاب کردم و دوم هستم که می‌گویند قابل قبول نیست و رکوردهای سال گذشته را حساب می‌کنیم.

چرا نفراتی که رنکینگ برابر و حتی پایین‌تری دارند در قالب تیم قرار می‌گیرند؟

محمدیاری افزود: وقتی سؤال کردم که باید چه کاری انجام دهم تا در ترکیب تیم اعزامی قرار بگیرم، پاسخ درستی به من ندادند. در حالی که با همین فرمول نفراتی مانند مهدی اولاد، بهزاد عزیزی، مهران نکویی‌مجد، علیرضا مختاری، محمدرضا احمدی، حامد امیری،‌ سجاد محمدیان، امان الله پاپی و هاشمیه متقیان 9 نفری هستند که واجد شرایط حضور در توکیو خواهند بود. نکته جالب این است که از 10 نفری که در دبی مدال گرفتند، تنها من را کنار گذاشتند!

وی تصریح کرد: 4 نفر از این ورزشکاران مهران نکویی‌مجد، رنک 4 را در سال‌های 2018 و 2019 دارد و در این 2 سال با رکورد 11،41 پایین‌تر از ورزشکاران ایران، ایران و اردن قرار دارد. مختاری در پرتاب وزنه کلاس 53 با 7.64 در امارات طبق رنکینگ سال‌های 2018 و 2019 بعد از ورزشکاران چک،‌ آمریکا، برزیل و ایران در رده پنجم است. حامد امیری در دبی 29.77 پرتاب کرد که با توجه به فرمول پارالمپیک در این 2 سال بعد از آمریکا، برزیل و مکزیک در رنک چهار قرار می‌گیرد. محمدرضا احمدی در پرتاب وزنه کلاس 33 با رکورد 11.09 بعد از ورزشکاران روسیه،‌ ایتالیا و الجزایر در رنکینگ چهارم است. چرا این نفرات که رنکینگ برابر و حتی پایین‌تری نسبت به من دارند در قالب تیم قرار می‌گیرند، اما من نه؟

رضایی من را تهدید به ضرب و شتم کرد

دارنده چندین مدال جهانی و پارالمپیک د ومیدانی معلولین عنوان کرد: چرا حق و ناحق می‌کنند؟ اگر مشکل و خصومتی با من دارند بگویند، اما اگر انتخاب نفرات طبق قانون صورت می‌گیرد، افرادی هم که نام بردم نباید باشند چون شرایطی مانند من دارند. وقتی رضایی با اعتراض من مواجه شد من را تهدید به ضرب و شتم کرد. 2 سال است یک ریال هم به من نداده‌اند در حالی که مدال نقره جهان و سهمیه پارالمپیک را گرفته‌ام، اما به راحتی من را کنار گذاشتند. متاسفانه رابطه جای ضابطه را گرفته‌ است و از همین نحوه انتخاب نفرات مشخص است.

می‌خواهم به جایی پناه ببرم تا فقط بتوانم به ورزشم ادامه دهم

محمدیاری با بیان اینکه وقتی به کمیته ملی پارالمپیک اعتراض کردم، گفتند که مربوط به فدراسیون است و آنها باید پاسخگو باشند، افزود: متاسفانه فدراسیون هم بلاتکلیف است و مسئولی ندارد که بخواهد به مشکلات و درد ما رسیدگی کند. واقعا خسته شدم و می‌خواهم به جایی پناه ببرم تا فقط بتوانم به ورزشم ادامه دهم. من عاشق پرتاب دیسک هستم و امیدوارم جایی پیدا شود که بتوانم تمرین کنم و مسابقه بدهم. چون مطمئن هستم بهمن رضایی به من اجازه حضور در پارالمپیک را نخواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه اتفاقی باعث خصومت رضایی با او شده است، مدعی شد: فکر می‌کنم بعد از اینکه همسرم را به عنوان مربی شخصی‌ام به فدراسیون معرفی کردم این اتفاق به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و تصمیم به حذف من گرفتند. شاید به حقوقی که قرار بوده به مربی شخصی من پرداخت شود چشم داشتند. اتفاقی که نیفتاد و از من کینه گرفتند.

کجای دنیا چنین رفتاری با قهرمانان خود می‌کنند؟

دارنده چندین مدال جهانی و پارالمپیک دوومیدانی معلولین تصریح کرد:‌ یک سال است از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان درخواست دیسک برای پرتاب در تمریناتم کردم، اما در نهایت حسین‌پور دبیر فدراسیون به من گفت برو و با آجر تمرین کن. کجای دنیا چنین رفتاری با قهرمانان خود می‌کنند؟

محمدیاری در واکنش به این موضوع که ممکن است در خصوص این صحبت‌ها به کمیسیون انضباطی احضار شود و حتی اندک شانسش برای حضور در پارالمپیک را هم از دست دهد، گفت:‌ دروغ که نمی‌گویم؛ برای تمام حرف‌هایم مدرک دارم که شرح دادم؛ عین حقیقت را می‌گویم. با رفتار این آقایان تمام زحمات چندین ساله‌ام بر باد رفت و روحیه‌ای برای ادامه تمرینات ندارم، به طوری که دلسرد شدم. امیدوارم مسئولان به دادم برسند چرا که رکوردهایم بیانگر عملکردم است و می‌توانم به راحتی روی سکوی پارالمپیک بروم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها