کد خبر: 372405
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۰:۴۳:۲۲
| |

بازگشت غول روسی به تخته وزنه‌برداری

وزنه‌بردار دسته فوق سنگین روسیه که برای نخستین بار رکورد «حسین رضازاده» را در این دسته شکسته بود، پس از پایان چهار سال محرومیت به تخته بازگشت.

بازگشت غول روسی به تخته وزنه‌برداری
کد خبر: 372405
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۰:۴۳:۲۲

اعتمادآنلاین| آلکسی لوچوف وزنه‌بردار فوق‌سنگین روسیه اولین نفری بود که توانست به رکوردهای «حسین رضازاده» حمله کند و آنها را بشکند. این وزنه‌بردار در مسابقات جهانی سال 2015 که در «هیوستون» آمریکا برگزار شد رکورد 264 در دوضرب و 475 کیلوگرم را در مجموع ثبت کرد و توانست از رکوردهای رضازاده عبور کند.

اما پس از این مسابقه ها و در حالی که تصور می‌شد او یکی از مدعیان دسته به اضافه 105 کیلوگرم است ناگهان تست دوپینگ لوچف مثبت اعلام شد. استفاده این وزنه‌بردار از مواد نیروزا نه تنها او را چهار سال از میادین دور کرد بلکه موجب شد تا فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری تمام رکوردهای ثبت شده غول روسی را پاک کند. لوچوف در پیکارهای قهرمانی سال 2013 با رکورد مجموع 430 کیلوگرم مدال برنز گرفت. بهادر مولایی در آن سال به عنوان نماینده دسته فوق سنگین ایران و در غیاب بهداد سلیمی با رکورد مجموع 458 کیلوگرم مدال نقره گرفت.

در آن سالها «روسلان آلبگوف» دیگر وزنه‌بردار دسته فوق سنگین روس‌ها یکی از قدرتمندترین وزنه‌برداران جهان در این دسته بود به طوری که در پیکارهای قهرمانی سال 2013 لهستان و 2014 آلماتی قزاقستان قهرمان جهان شد، اما در پیکارهای جهانی سال 2015 و بعد از رکوردشکنی لوچوف معادلات در دسته فوق‌سنگین روسها کاملا برعکس شد که دوپینگ دیگر اجازه خودنمایی را به وی نداد.

لوچف در اولین حضورش پس از پایان محرومیت رکورد 190 یک ضرب، 230 دوضرب و مجموع 420 کیلوگرم را به ثبت رساند.

بازگشت دوباره این وزنه‌بردار به مسابقات جدی است چرا که اعلام کرد قرار است در دومین رویداد خود در مسابقات کاپ روسیه که فوریه 2020 برگزار می شود، شرکت کند.

با بازگشت لوچف به نظر می رسد کار ایران در فوق سنگین سخت‌تر خواهد شد و یک رقیب دیگر به رقبای علی داودی که نفر اول فوق سنگین ایران است، اضافه می شود.

هم اکنون در دسته فوق سنگین وزنه‌برداری «لاشا تالاخادزه» وزنه‌بردار گرجستانی رکورددار جهان به شمار می‌رود. او در مسابقات قهرمانی 2019 جهان که در تایلند برگزار شد با مهار 200 کیلوگرم در یک‌ضرب و 264 کیلوگرم در دوضرب تمام رکوردهای موجود این دسته را از آن خود کرد.

در ایران نیز پس از خداحافظی «بهداد سلیمی» و «سعید علی‌حسینی» یکی مدعی جوان گام به تخته گذاشته است. «علی داودی» که عنوان قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه دارد باید در مسیر قهرمانی با مدعیان مانند لوچف و تالاخادزه رقابت کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها