کد خبر: 372460
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیگ برتر انگلیس؛ صحنه نبرد تازه‌واردها/ مربیان تازه روی نیمکت‌ تیم‌های لیگ جزیره، شرایط دیگری رقم خواهند زد؟

این هفته در لیگ برتر در مقابل لمپارد جوان، ژوزه مورینیو قرار گرفت. مربی‌ای که نه تنها افتخارات زیادی در کارنامه دارد بلکه بهترین دوران مربیگری خود در چلسی را با درخشش کاپیتان لمپارد در تیمش تجربه کرده است. تقابل این 2 تقابلی جذاب در نزد هواداران بود.

لیگ برتر انگلیس؛ صحنه نبرد تازه‌واردها/ مربیان تازه روی نیمکت‌ تیم‌های لیگ جزیره، شرایط دیگری رقم خواهند زد؟
کد خبر: 372460
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ برتر انگلیس به عنوان پربیننده‌ترین لیگ ورزشی جهان محل مناسبی برای مطرح شدن و در معرض دید قرار گرفتن است. هر هفته میلیون‌ها هوادار از نقاط مختلف جهان بازی‌های این لیگ را دنبال می‌کنند و ورزشگاه‌های مختلف در شهرهای گوناگون برای بازیکنان و مربیان به صحنه تئاتر می‌ماند. حتی بازیکنان و مربیانی که پیش از این هم ستاره بوده‌اند. بازیگران این هفته این صحنه بزرگ و جهانی اما مربیان بودند.

چلسی-تاتنهام

از نژادپرستی تا غلبه شاگرد بر استاد

فرانک لمپارد اولین قدم‌هایش را در دنیای مربیگری به زیبایی و البته حساب‌شده برداشته است. او که همین چند سال قبل بازیکن تیم چلسی و تیم ملی انگلیس بود حالا پیش چشم همه کسانی که بازی‌اش را به خاطر می‌آورند با لباس رسمی در کنار زمین می‌نشیند، با آرامش مصاحبه می‌کند و تیمش نمایشی زیبا از خود نشان می‌دهد. نتایج چلسی و بیش از آن روند بازی این تیم نشان‌دهنده مسیر درستی است که چلسی لمپارد طی می‌کند.

این هفته در لیگ برتر در مقابل لمپارد جوان، ژوزه مورینیو قرار گرفت. مربی‌ای که نه تنها افتخارات زیادی در کارنامه دارد بلکه بهترین دوران مربیگری خود در چلسی را با درخشش کاپیتان لمپارد در تیمش تجربه کرده است. تقابل این 2 تقابلی جذاب در نزد هواداران بود. رابطه مورینیو و لمپارد همواره رابطه خوب و صمیمانه‌ای بود، اما رقابت در زمین فوتبال همه چیز را تغییر می‌دهد.

مورینیو و لمپارد در حاشیه بازی چلسی و تاتنهام که با پیروزی 2-0 به نفع آبی‌های لندن به پایان رسید یکدیگر را در آغوش گرفتند، اما پس از بازی و در کنفرانس خبری نشانی از دوستی و صمیمیت باقی نبود.

مورینیو و لمپارد

مورینیو در صحبت‌های خود آنتونیو رودیگر را به تقلب در اخراج سون هیونگ مین متهم کرد و لمپارد هم در مقابل مدعی شد دروازه‌بان تاتنهام به خاطر حرکت خشن خود روی مارکوس آلونسو باید اخراج می‌شده. بازی تاتنهام و چلسی در کنار همه جذابیت‌هایی که داشت به دلیل توهین نژادپرستانه یکی از هواداران تاتنهام به بازیکن چلسی دوباره چهره زشت فوتبال را به همه نشان داد و ثابت کرد بازگشت نژادپرستی در فوتبال محدود به سری‌ آ نیست.

بازگشت مورینیو به لیگ برتر و حضورش در لندن و رقابت با چلسی فرانک لمپارد بی‌شک آینده‌ای پرحرف و حدیث و البته جذاب را به هواداران فوتبال انگلیس نوید می‌دهد.

چالش جدید آنچلوتی

در کنار بازگشت مورینیو و لمپارد به لیگ برتر 2 مربی دیگر هم به زمین لغزنده مربیگری در انگلیس وارد شدند: کارلو آنچلوتی و میکل آرتتا.

آنچلوتی که کارنامه‌ای پرافتخار در فوتبال اروپا دارد، پس از اخراج از ناپولی تصمیم گرفت بخت خود را در اورتون بیازماید.

باشگاه اورتون بعدازظهر روز شنبه به طور رسمی کارلو آنچلوتی را به عنوان سرمربی جدید آبی‌پوشان مرسی‌ساید معرفی کرد. آنچلوتی تا پایان ماه ژوئن 2024 هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت.

آنچلوتی

آنچلوتی پس از پیوستن به اورتون گفت: «بزرگ‌ترین عواملی که باعث شد هدایت اورتون را قبول کنم، جاه‌طلبی، تاریخچه، جو و هواداران این تیم بودند. اورتون تیمی است که می‌خواهد پیشرفت و رقابت کند. من تیم‌هایی را که جاه‌طلب هستند و می‌خواهند به موفقیت برسند دوست دارم. زمین تمرینی اورتون فوق‌العاده است. باشگاه می‌خواهد استادیومی جدید بسازد و برنامه‌اش برای کسب موفقیت مشخص است. می‌خواهم تا زمان احداث استادیوم جدید تیم اینجا بمانم. من عاشق کار کردن هستم و رویایم هم رساندن اورتون به بالاترین جایگاه‌های ممکن است.»

تجربه سخت آرتتا

آرسنال هم پس از اخراج اونای امری، میکل آرتتا را به این باشگاه آورده تا شاید بتواند روند ناکامی‌های توپچی‌های لندن را متوقف کند.

بر طبق تصمیم آرتتا سرمربی جدید تیم فوتبال آرسنال، فردی لیونبرگ سوئدی که قبل از او به شکل موقت هدایت توپچی‌ها را بر عهده داشت در کادر فنی باقی خواهد ماند.

آرتتا در این باره گفته است: «بعد از بازی آرسنال مقابل اورتون با لیونبرگ صحبت کردم تا نظر او را در مورد ادامه فعالیت در آرسنال جویا شوم. در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که بهترین راه‌حل ادامه حضور او در کادر فنی آرسنال است و بنابراین فردی اینجا کارش را ادامه خواهد داد. در حال حاضر شناخت چندانی از او ندارم، اما نسبت به شرایط خوش‌بینم و فصل جدیدی را کنار یکدیگر در آرسنال آغاز می‌کنیم.»

آرتتا

به این ترتیب، با حضور چهره‌های تازه روی نیمکت تیم‌های مطرح، لیگ برتر انگلیس در کنار مربیان بزرگی همچون پپ گواردیولا و یورگن کلوپ حالا زمین نبرد جذاب تازه‌واردها هم خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها