محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت:

وضعیت هوای تهران ارتباطی به کیفیت بنزین ندارد

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به برخی اظهارات در خصوص کاهش کیفیت بنزین تولید شده در پالایشگاه‌های کشور و تاثیر آن در آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران‌، گفت: وضعیت هوای تهران ارتباطی به کیفیت بنزین ندارد.

وضعیت هوای تهران ارتباطی به کیفیت بنزین ندارد
کد خبر: 372461
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اظهارات برخی کارشناسان در خصوص کاهش کیفیت بنزین تولیدی در پالایشگاه‌های کشور به ویژه بنزینی که در کلانشهرها از جمله تهران عرضه می‌شود با بیان این که وضعیت بنزین ما نسبت به گذشته به مراتب بهتر شده است، خاطرنشان کرد: الان بنزین یورو 4 و یورو 5 که تولید می‌کنیم قابل مقایسه با گذشته نیست و همه این تولیدات نیز در کلانشهرها استفاده می‌شود.

وی افزود: این اطمینان را می‌دهم که وضعیت آلودگی هوا هیچ ارتباطی با مسئله کیفیت بنزین ندارد و دلیل آلودگی هوا، وارونگی دما است؛ طبیعی است که اگر اتومبیل یا اتوبوسی فرسوده باشند یا تعداد موتور سیکلت‌ بیشتری در سطح شهر تردد کنند هوا آلوده می‌شود. اما آن چه که این روزها مشاهده می‌کنیم وارونگی دما است با این توضیحات فکر می‌کنم آن چه مطرح شده اصلا صحت ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهوری در جلسه امروز هیات دولت به صورت مفصل درباره مسئله محیط زیست از جمله هوا و این که باید از کودکان و سالمندان در این خصوص مراقبت کنیم تاکید کردند. همچنین در این جلسه تاکید شد که مسئله تحصیل مقاطع دبستان و دبیرستان اهمیت بسیاری دارد و زمانی باید مدارس تعطیل شوند که وضعیت هوا حتما برای سلامتی دانش آموزان ضرر دارد.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها