کد خبر: 372466
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۲:۰۴:۱۱
| |

موسسه غیردولتی «خانه هفت‌ دست» برگزار می‌کند

نمایشگاه پارچه‌های دستباف و چاپ دستی

موسسه غیردولتی «خانه هفت‌دست» نمایشگاهی در راستای ارتقا و ترویج صنایع دستی در زندگی روزمره با موضوع پارچه‌های دستباف و چاپ‌دستی برگزار نموده است.

نمایشگاه پارچه‌های دستباف و چاپ دستی
کد خبر: 372466
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۲:۰۴:۱۱

اعتمادآنلاین| خرده‌ فرهنگ‌های مناطق مختلف ایران به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته، زیربار فرهنگ مسلط بازار در حال نابودی است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عمومی هم در حال ترویج سبک‌زندگی خاصی مبتنی بر مصرف‌گرایی و استهاله خرده فرهنگ‌ها در فرهنگ مسلط بازار هستند و در این میان، سرنوشت طبیعت و بوم ایران از این هجوم مصون نمانده است.

در این میان، هنرایرانی به دلیل گستردگی زیاد از ابعاد گوناگونی قابل بررسی است. پارچه و نقوش حک شده بر آن نه تنها به عنوان پوشش بر بدن انسان، بلکه همواره کارکردهای متفاوتی را در زندگی روزمره ما دارد.

نقش‌های پارچه‌ها نمایانگر بینش و جهان‌بینی انسان در دوره‌های مختلف است که خود از نگاهی دیگر، تاریخ شفاهی زندگی مردم ایران است.

خانه هفت‌دست، در راستای ارتقا و ترویج صنایع دستی در زندگی روزمره و آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هنر پارچه‌بافی زنان و مردان ایرانی در نقاط مختلف کشور، اقدام به برگزاری نمایشگاهی با موضوع پارچه‌های دستباف و چاپ‌دستی نموده است.

این موسسه بنا دارد با حمایت و معرفی هنرمندان این گروه، گامی در راستای ماموریت اصلی خود یعنی ارتقاء سطح توانمندی و توسعه جوامع محلی بردارد. خانه هفت‌دست، موسسه‌ای غیرتجاری و غیردولتی است که رابطه سه‌گانه بین هنرمندان محلی، دانشجویان دانشگاه‌های هنر و متقاضیان آثار هنری محلی را تسهیل می‌کند و از محل درآمدهای ناشی از نمایش، فروش، پژوهش، آموزش، کمک‌های مردمی و دیگر خدمات مرتبط با صنایع دستی و بومگردی اداره می‌شود.

نمایشگاه پارچه‌های دستباف و چاپ‌دستی پنجشنبه و جمعه، پنجم و ششم دی‌ماه از ساعت 11 تا 21 در خانه هفت دست و با حضور هنرمندانی از شهرهای مختلف کشور، برپا خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها