رئیس‌جمهور لبنان به اتهامات «سعد الحریری» واکنش نشان داد

رئیس‌جمهور لبنان به صحبت‌های «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور درباره دولت آینده این کشور واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور لبنان به اتهامات «سعد الحریری» واکنش نشان داد
کد خبر: 372497
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۳:۰۷:۵۵

اعتمادآنلاین| «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (چهارشنبه) به مناسبت عید میلاد مسیح به دیدار «بشاره الراعی» سراسقف کلیسای مارونی لبنان رفت.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، میشل عون در این دیدار در واکنش به صحبت‌های دیروز «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد، دولت آینده دولت «جبران باسیل» وزیر خارجه نیست و باسیل تنها رئیس بزرگترین فراکسیون پارلمانی است.

عون تأکید کرد: اینکه عده‌ای دولت پیش رو را «دولت حزب‌الله» بدانند اشتباه است و از نظر وی دولت آینده، دولتی تکنوکرات خواهد بود.

او ادامه داد: ما 100 روز منتظر رئیس دولت پیشبرد امور سعد الحریری ماندیم و مشکل حل نشد.

دیروز «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم اعلام کرد، حزب‌الله و جنبش «امل» انعطاف زیادی به سعد الحریری نشان دادند اما فایده نداشته و در نهایت وی از نامزدی برای نخست‌وزیری عذرخواسته است.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیروز بار دیگر بر مخالفت خود با نخست وزیری «حسّان دیاب» تأکید کرد و مدعی شد دولت آتی دولت جبران باسیل خواهد بود.

او در گفت‌و‌گو با شبکه MTV لبنان، شرط حضور خود در رأس دولت را کناره‌گیری جبران باسیل و میشل عون از ریاست‌جمهوری اعلام کرد و گفت: «نمی‌توانم با کسی که مدام مرا مورد هجمه قرار می‌دهد، کار کنم و تنها در صورتی ریاست دولت را می‌پذیرم که او و رئیس‌جمهور کنار بروند».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها