کد خبر: 372501
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

محمدرضا حاج یوسف‌زاده، مربی تیم ملی جودوی کم‌بینایان ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

نبود حریف تمرینی مشکل این روزهای تیم ملی جودوی کم‌بینایان است/ با تعلیق جودوی ایران شرایط کمی برای ما سخت شده است/ حضور تیم ملی جودوی کم‌بینایان در تست‌های پزشکی

محمدرضا حاج یوسف‌زاده، مربی تیم ملی جودوی کم‌بینایان ایران، درباره وضعیت این روزهای تیم ملی گفت: تمام ورزشکاران پارالمپیکی ایران راهی جزیره کیش شده‌اند و جودوکاران کم‌بینای ایران هم در این اردو حاضر هستند.

نبود حریف تمرینی مشکل این روزهای تیم ملی جودوی کم‌بینایان است/ با تعلیق جودوی ایران شرایط کمی برای ما سخت شده است/ حضور تیم ملی جودوی کم‌بینایان در تست‌های پزشکی
کد خبر: 372501
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ورزشکاران پارالمپیکی ایران برای آماده‌سازی بیشتر به یک اردوی 20روزه در جزیره کیش رفته‌اند که تیم ملی جودوی کم‌بینایان ایران هم در این اردو حضور دارد.

البته جودوکاران ایران قبل از اعزام به این اردو در دانشگاه شهید بهشتی تهران حاضر شدند و در تست‌های ورزشی این دانشگاه شرکت کردند.

حضور جودوکاران در تست‌های پزشکی

سیروس شیخی، مسئول آزمایشگاه دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تست‌هایی که ورزشکاران پارالمپیکی ایران در این دانشگاه داده‌اند گفت: ورزشکاران ابتدا در تست‌های قدرتی ما حاضر می‌شوند. این تست‌ها روی مفاصل شانه و زانوی ورزشکاران انجام می‌شود تا حدود قدرت این مفاصل مشخص شود.

او گفت: در ادامه ورزشکاران تست تعادل می‌دهند تا وضعیت تعادل‌شان اندازه‌گیری شود. در آخر هم تست اکسیژن از آنها گرفته می‌شود تا وضعیت هوازی‌شان معلوم شود. این تست‌ها به ما کمک می‌کند وضعیت بدنی ورزشکاران را تا زمان آغاز بازی‌های پارالمپیک توکیو زیر نظر بگیریم.

این کارشناس پزشکی ورزشی اضافه کرد: این تست‌ها در دوره‌های مختلف از تمام ورزشکاران پارالمپیکی ایران گرفته می‌شود تا شرایط ورزشکاران در فصل‌های مختلف مشخص شود.

حریف تمرینی نداریم

محمدرضا حاج یوسف‌زاده مربی تیم ملی جودوی کم‌بینایان ایران نیز در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت این روزهای تیم ملی گفت: تمام ورزشکاران پارالمپیکی ایران راهی جزیره کیش شده‌اند و جودوکاران کم‌بینای ایران هم در این اردو حاضر هستند. هرچند حضور در این اردو کمی برای تیم ملی جودو سخت است چراکه تنها 2 حریف تمرینی به اردوی کیش آمده‌اند و این اصلاً برای ورزشکاران المپیکی ما خوب نیست.

او در ادامه به مشکلات این روزهای تیم جودوی کم‌بینایان ایران اشاره کرد و گفت: با تعلیق جودوی ایران شرایط کمی برای ما سخت شده است. تا زمانی که جودوی ایران تعلیق نشده بود، پارالمپین‌های ما هم از حریفان تمرینی متعددی سود می‌بردند، اما امروز هیچ حریف تمرینی خوبی برای ملی‌پوشان وجود ندارد. بعد از تعلیق، جودوکاران تغییر رشته داده‌اند و در کشتی کوراش و جوجیتسو فعالیت می‌کنند. همین امر هم باعث شده تا حریفان تمرینی خوبی نداشته باشیم.

او در ادامه گفت: لیگ جودوی ایران آغاز نشده و با توجه به اینکه در انتهای آماده‌سازی عمومی به سر می‌بریم، به‌ زودی روند آماده‌سازی اختصاصی تیم ملی آغاز می‌شود و ضرورت حضور حریفان تمرینی برای جودوکاران ایران احساس خواهد شد.

او در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: تیم ملی جودوی کم‌بینایان می‌تواند برای برگزاری اردوهای بهتر راهی کشورهای خارجی شود، اما به دلیل مشکلات مالی‌ای که گریبان ورزش را گرفته نمی‌توانیم چنین اردوهایی را هم پیش‌بینی کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها