کد خبر: 372560
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۶:۰۰:۲۸
| |

کارشناس سازمان هواشناسی مطرح کرد:

پیش بینی بارش باران برای برخی مناطق کشور طی روز‌های آتی/شاخص کیفیت هوای پایتخت برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است

نقشینه شاخص کنونی کیفیت هوای تهران را 163 اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت جوی، شاخص کیفیت هوا برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است.

پیش بینی بارش باران برای برخی مناطق کشور طی روز‌های آتی/شاخص کیفیت هوای پایتخت برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است
کد خبر: 372560
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۴ ۱۶:۰۰:۲۸

اعتمادآنلاین| امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام است، گفت: امروز برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تشدید آلودگی همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود. ضمن آنکه وزش باد‌های جنوبی و گرم بر روی سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما ایجاد کرده است.

وی افزود: اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور در ابتدا بر روی مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران همراه با وزش باد ایجاد می‌شود.

نقشینه از گسترده شدن فعالیت باران طی روز‌های آتی در بسیاری از مناطق کشور خبر داد و گفت: روز پنج شنبه با ادامه فعالیت سامانه بارشی، بارش باران علاوه بر استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام به استان‌های همدان، لرستان، شمال استان مرکزی، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی کشیده می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: بعدازظهر پنج شنبه سامانه بارشی استان‌های تهران، قزوین، البرز، گیلان و مازندران را در برخواهد گرفت به طوریکه در مناطق مرتفع و سردسیر این استان‌ها شاهد بارش باران و برف و مناطق جنوبی‌تر رگبار و رعد و برق خواهیم بود.


وی شدت بارش روز پنج شنبه را در استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، نقاطی از کردستان، ایلام و شمال خوزستان اعلام کرد و افزود: روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه بارشی، بارش به استان‌های قم، مرکزی، غرب اصفهان و خوزستان می‌رسد که در این روز بارش در استان‌های غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شمال خوزستان و ایلام از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش باران روز شنبه در برخی استان‌های کشور ادامه دارد، اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی، روز شنبه در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و غرب اصفان بارش باران و برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی آسمان امروز پایتخت را غبار آلود اعلام کرد و گفت: فردا صبح آسمان تهران دارای غبار محلی و دربعدازظهر با افزایش ابر همراه خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه جمعه اوایل شب، بارش پراکنده همراه با وزش باد به آسمان پایتخت می‌رسد، گفت: روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی روز‌های جمعه و شنبه به سبب کاهش ابر و بارش باران برای تهران کاهش تدریجی آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود و همواره انتظار می‌رود که وضعیت کیفیت هوا بهبود یابد.

کاهش آلاینده های جوی طی روزهای جمعه و شنبه از آسمان پایتخت


وی شاخص کنونی کیفیت هوای تهران را 163 اعلام کرد و گفت: با توجه به وضعیت جوی، شاخص کیفیت هوا برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است و بعدازظهر امروز مجدد غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد.

نقشینه ادامه داد: بعد از طلوع آفتاب، با گرم شدن زمین بر اثر جریانات شمالی و افزایش دما در سطح زمین، شاخص آلودگی هوا کاهش و مجدد در بعدازظهر و اوایل شب افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان با بیان اینکه روز جمعه همچنان غبار صبحگاهی برای آسمان تهران دور از انتظار نخواهد بود، تصریح کرد: جمعه اوایل شب آسمان تهران ابری و بارانی است که این امر می‌تواند بر کاهش آلاینده‌ها و ناپایداری جو بکاهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها