کد خبر: 372561
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

مجله ورزشی «اعتمادآنلاین»: ورزش در هفته‌ای که گذشت

آلیش زنان ایران قهرمان جهان شد/ حسن یزدانی مصدوم شد/ نابغه شطرنج از ایران رفت

تیم ملی آلیش زنان ایران با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز 93امتیازی شد و بااقتدار روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد.

حجم ویدیو: 14.46M | مدت زمان ویدیو: 00:05:40 دانلود ویدیو
کد خبر: 372561
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در هجدهمین قسمت از مجله ورزشی اعتمادآنلاین با هم نگاهی می‌اندازیم به قهرمانی تیم آلیش زنان ایران در رقابت‌های جهانی، مصدومیت حسن یزدانی قهرمان کشتی ایران و همچنین حواشی شطرنج ایران و تغییر تابعیت نابغه ایرانی.

آلیش زنان ایران قهرمان جهان شد

قهرمانی زنان کشتی‌گیر ایران در رقابت‌های کشتی آلیش جهان مهم‌ترین خبر ورزشی در هفته گذشته بود.

تیم ملی آلیش زنان ایران با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز 93امتیازی شد و بااقتدار روی سکوی قهرمانی جهان ایستاد. هرچند زنان ایران در کشتی آزاد با مشکلاتی روبه‌رو هستند، اما کشتی آلیش ایران با این قهرمانی نشان داد اگر شرایط برای زنان کشتی‌گیر فراهم باشد می‌توانند حرف‌های زیادی در رقابت‌های جهانی داشته باشند.

معصومه بابایی، سرپرست سابق تیم ملی کشتی زنان، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره قهرمانی زنان ایران در رقابت‌های کشتی آلیش جهان گفت: «این قهرمانی صد درصد نشان‌دهنده استعداد کشتی‌گیران ماست، چون فکر نمی‌کنم برگزاری اردوها در چنین شرایطی و با بی‌نظمی کامل، زیاد تاثیرگذار بوده باشد. حتماً بچه‌ها در شهرهایشان تمرین داشته‌اند و پشتکارشان نتیجه داده است. امیدوارم پس از این قهرمانی حمایت از کشتی زنان ادامه پیدا کند و قطع نشود. بچه‌ها نشان دادند اگر حمایت شوند، مدال‌آور خواهند بود.»

تمام این اتفاقات در حالی رخ داده که فدراسیون کشتی ایران به تازگی مدیر خود را شناخته و به ثباتی نسبی رسیده است. بعد از رفتن رسول خادم از فدراسیون کشتی این رشته ورزشی با سرپرست اداره می‌شد و همین امر هم باعث شده بود شرایط تیم‌های ملی کشتی زنان درگیر چالش‌های مختلفی شود.

حالا با آمدن علیرضا دبیر به فدراسیون کشتی شرایط کمی برای قهرمانان این رشته بهتر شده است. البته شایعاتی هم مطرح بود که دبیر و دوستانش در فدراسیون کشتی علاقه‌ای به ادامه فعالیت کشتی زنان نداشتند و از همین رو حواشی زیادی بروز پیدا کرد. اما این شایعات خیلی زود تکذیب شد.

حسن یزدانی مصدوم شد

حسن یزدانی مصدوم شد. این تلخ‌ترین خبر ورزشی هفته گذشته بود. نابغه کشتی در تمرینات تیمش از ناحیه مینیسک دچار آسیب‌دیدگی شد تا همه اهالی ورزش ایران نگران او شوند.

بعد از اعلام خبر مصدومیت حسن یزدانی، مسعود سلطانی‌فر در تماس تلفنی با حسن یزدانی خطاب به او گفت: «خبر آسیب‌دیدگی‌تان نگرانم کرد و امروز پزشکان به من اعلام کردند با اقدامات درمانی و مراقبت‌های پزشکی مشکلی برای شما وجود ندارد.»

یزدانی که امید اصلی ایران برای کسب مدال المپیک توکیو است خیلی زود زیر تیغ جراحی رفت تا بتواند هرچه زودتر شرایط حضور دوباره در رقابت‌های کشتی را به دست آورد.

دکتر سهراب کیهانی پس از انجام عمل جراحی زانوی حسن یزدانی گفت: «خوشبختانه همه‌ چیز طبق برنامه پیش رفت و عمل جراحی او موفقیت‌آمیز بود. یزدانی می‌تواند بدون هیچ مشکلی در المپیک شرکت کند و دوباره برای ورزش ایران افتخار بیافریند.»

غلامرضا محمدی مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران درباره اتفاقی که برای حسن یزدانی رخ داده گفت: «خدا را شکر با توجه به صحبت‌های پزشکان جراحی به خوبی انجام شد و یزدانی از نیمه دوم بهمن‌ماه می‌تواند به تشک کشتی برگردد؛ البته به هیچ عنوان عجله‌ای برای بازگشت یزدانی نداریم.»

مهرشاد پورسعید، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی ایران، خبر داده که حسن یزدانی می‌تواند در المپیک توکیو حضور داشته باشد. این خبری خوشحال‌کننده برای ورزش ایران است.

دیوید تیلور جدی‌ترین رقیب حسن یزدانی در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو هم به مصدومیت و عمل جراحی چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی ایران واکنش نشان داد. او در پیامی محبت‌آمیز، ضمن آرزوی سلامتی برای یزدانی خطاب به او نوشت: «رقبای بزرگ چیزی هستند که ورزش را و رقابت‌ها را خاص و جذاب می‌کنند. اگر همه‌ چیز خوب پیش برود، منتظر دیدن تو در توکیو هستم.»

اتحادیه جهانی کشتی هم به عمل جراحی زانوی حسن یزدانی واکنش نشان داد و با او گفت‌وگو کرد. یزدانی نیز به سایت اتحادیه جهانی گفت: «این یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز بود. من الان در شرایط خوبی هستم و تا 2 ماه دیگر تمرین را روی تشک شروع می‌کنم.»

حالا می‌توانیم امیدوار باشیم که مرد محبوب ورزش ایران راهی توکیو خواهد شد.

نابغه شطرنج از ایران رفت

این روزها خبر مهاجرت ورزشکاران ایران زیاد به گوش می‌رسد. بعد از مهاجرت سعید ملایی و مهدی خدابخشی، علیرضا فیروزجا سومین ورزشکاری است که اعلام کرده دیگر برای ایران در رقابت‌های بین‌المللی به میدان نمی‌رود.

در حالی که قرار بود تیم ملی شطرنج ایران متشکل از زنان و مردان به مسابقات سریع و برق‌آسای جهانی 2019 اعزام شود، اما به دلیل وجود بعضی از ملاحظات از سفر ملی‌پوشان مرد به این مسابقات جلوگیری به عمل آمد.

همین اتفاق هم باعث شد تا علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج ایران اعلام کند که زیر پرچم اتحادیه جهانی شطرنج در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.

مهرداد پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج، درباره تصمیم این ورزشکار ایرانی گفت: «فیروزجا تصمیم گرفته به هر شکل ممکن در این مسابقات شرکت کند. با او صحبت کردیم، اما فیروزجاه تصمیمش را گرفته و به ما اعلام کرده می‌خواهد تابعیتش را تغییر دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها