«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چهارشنبه سیاه نتانیاهو در عسقلان

تقریباً تمامی رسانه‌های جهان تصاویر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، را در حال فرار به داخل پناهگاه منتشر کردند. این حادثه در جریان آغاز رقابت‌های انتخاباتی لیکود در شهرک عسقلان، یکی شهرهای اطراف نوار غزه، رخ داد تا نتانیاهو برای دومین بار طی چند ماه رخ به رخ موشک‌های مبارزان فلسطینی قرار گرفته و به پناهگاه بگریزد.

چهارشنبه سیاه نتانیاهو در عسقلان
کد خبر: 372583
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شلیک یک موشک رخدادی را که می‌توانست حتی در سطح داخلی نیز نامحسوس باشد به صدر اخبار جهان برد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، تقریباً تمامی رسانه‌های جهان تصاویر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، را در حال فرار به داخل پناهگاه منتشر کردند.

به گزارش پایگاه عبری‌زبان «روتر نت» این حادثه در جریان آغاز رقابت‌های انتخاباتی لیکود در شهرک عسقلان، یکی شهرهای اطراف نوار غزه، رخ داد تا نتانیاهو برای دومین بار طی چند ماه رخ به رخ موشک‌های مبارزان فلسطینی قرار گرفته و به پناهگاه بگریزد.

تصاویر گریختن او در رسانه‌های بریتانیایی، شبکه فاکس‌نیوز آمریکا که به شدت طرفدار نتانیاهو است، رسانه‌های فرانسه و بلژیک، سی‌ان‌ان، رسانه‌های برزیل و اسپانیا انعکاس فوری داشت.

آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» هم در توییتی با اشاره به این حادثه آن را دومین اهانت پیاپی نوار غزه به «اسرائیل» توصیف کرده و نوشت: «بار دیگر نخست‌وزیر از روی جایگاه ویژه سراسیمه به نقطه امنی منتقل شد. ما در حالی چنین شرایطی را تجربه می کنیم که اخباری در مورد آماده‌سازی جهت آتش‌بس با حماس منتشر می‌شود. نتانیاهو که در سال 2009 بعد از پیروزی در انتخابات قول از بین بردن حماس را داده بود اکنون در مقابل حماس در حال فروپاشی است و در واقع قدرت بازدارندگی اسرائیل فرو می‌پاشد.»

این سخن لیبرمن با واکنش کاربران فضای اجتماعی مواجه شد و در پاسخ به این توییت بسیاری از او در مورد عملکردش در زمانی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود سوال کردند و او را به باد انتقاد گرفتند.

گفتنی است همزمان با آغاز رقابت درون‌حزبی لیکود برای کسب کرسی ریاست آن که بین بنیامین نتانیاهو و گدعون ساعر انجام می‌شود، نتانیاهو در جریان سخنرانی خود در جمع اعضای حزب در عسقلان با دریافت هشدار یکی از محافظانش به سرعت از حضار تشکر و فوراً محل را ترک کرد.

چند ماه پیش در 10 سپتامبر نیز در آستانه انتخابات کنست او مجبور شد به دلیل شلیک موشک از نوار غزه از جایگاه سخنرانی در شهر اشدود پایین آمده و به سرعت به پناهگاه برود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها