کد خبر: 372584
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا در آستانه پایان دوره رهبری سلطان قابوس در عمان هستیم؟

بعد از افزایش شایعاتی مبنی بر وخامت حال سلطان قابوس پادشاه عمان، رسانه‌های این کشور خبر دادند مسقط 2 تماس از جانب مسئولان عربستانی و قطری برای اطمینان از شرایط جسمی او دریافت کرده است.

آیا در آستانه پایان دوره رهبری سلطان قابوس در عمان هستیم؟
کد خبر: 372584
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از افزایش شایعاتی مبنی بر وخامت حال سلطان قابوس پادشاه عمان، رسانه‌های این کشور خبر دادند مسقط 2 تماس از جانب مسئولان عربستانی و قطری برای اطمینان از شرایط جسمی او دریافت کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، نکته مهم این است که این 2 تماس توسط یوسف بن علوی وزیر خارجه این کشور برقرار شد و فیصل بن فرحان و شیخ محمد بن عبدالرحمن همتایان عربستانی و قطری او از زبان بن علوی از حال قابوس مطلع شدند. این موضوع نه تنها نتوانست شایعات مربوط به وضعیت جسمی قابوس 79ساله را کاهش دهد، بلکه دامنه آن را گسترش هم داد.

هفته اول دسامبر بود که رسانه‌های عمان از سفر پادشاه کشورشان به بلژیک برای انجام برخی از معاینات پزشکی نوشتند، در حالی که همزمان با آن منابع مطلع در مورد وخامت حال او و معالجاتی که حتی باعث تغییراتی در چهره او شده سخن به میان آوردند.

سلطان قابوس از 46 سال پیش بر مسند قدرت در عمان تکیه زده است؛ او طولانی‌ترین حکومت را در بین حاکمان عرب دارد، اما برخلاف آنها جانشینی برای خود تعیین نکرده و در عین حال پسر یا برادری هم ندارد. گرچه گفته می‌شود او دست‌نوشته‌ای را که معلوم می‌کند بعد از مرگ چه کسی جانشینش بشود به وصیت گذاشته است.

به اعتقاد کارشناسان نبود وارثی برای تاج و تخت قابوس، کشوری را که همواره در آشتی و وساطت در بحران‌های منطقه ید طولایی داشت در معرض آشفتگی‌ قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها