«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا دمشق با مسکو زاویه پیدا کرده است؟

یک روزنامه عربستانی ادعا کرد دمشق با مسکو زاویه پیدا کرده و از سخنان اخیر وزیر خارجه سوریه این‌گونه استنباط کرد که دمشق از شیوه گفت‌وگو و توافق روسیه با ترکیه در مورد ادلب ناخرسند است.

آیا دمشق با مسکو زاویه پیدا کرده است؟
کد خبر: 372587
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه عربستانی ادعا کرد دمشق با مسکو زاویه پیدا کرده و از سخنان اخیر وزیر خارجه سوریه این‌گونه استنباط کرد که دمشق از شیوه گفت‌وگو و توافق روسیه با ترکیه در مورد ادلب ناخرسند است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه الشرق الاوسط که از چندی پیش همسو با سیاست عربستان در نزدیکی به دولت سوریه لحن ملایم‌تری را نسبت به اوضاع این کشور در پیش گرفته، ادعا کرد سخنان ولید معلم وزیر خارجه سوریه در رابطه با شکست تفاهم روسیه و ترکیه در مورد ادلب و تاکید بر قرار گرفتن گزینه جنگ (از سوی دولت مرکزی) روی میز، نشان می‌دهد بین دمشق و مسکو بر سر این موضوع اختلاف نظر پیدا کرده‌اند.

در این حال یک کارشناس نظامی سوری ضمن پذیرش تلویحی این اختلاف، عامل آن را درخواست یا همان فشار مسکو بر دمشق برای توقف جنگ در منطقه ادلب می‌داند و معتقد است هرچند سوری‌ها ترکیه را فریبکار تلقی می‌کنند، روس‌ها بر همکاری با آنها اصرار دارند.

دکتر هیثم خلیل، کارشناس نظامی و استراتژیک سوری که با یک پایگاه اطلاع‌رسانی کشورش گفت‌وگو می‌کرد، توضیح داد: مسکو در راستای متقاعد کردن دمشق برای توقف جنگ در ادلب سوریه تلاش‌هایی صورت می‌دهد و تاکید دارد ترکیه قول خروج از خاک سوریه را داده است، از این رو می‌توان مسائل را بدون نیاز به استفاده از ابزارهای نظامی حل و فصل کرد.

در مقابل رهبران سوریه معتقدند رفتار ترکیه رفتاری فریبکارانه بوده و حداکثر برای چند روز حاضر به آتش‌بس هستند تا به روس‌ها نشان دهند آنکارا صرفاً به عوام‌فریبی می‌پردازد. امری که چندان به مذاق روس‌ها خوش نیامده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها