کد خبر: 372622
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۹:۲۴:۳۳
| |

سرمربی جودو نابینایان:

حریف تمرینی نداریم

سرمربی تیم جودو نابینایان و کم بینایان گفت: تعلیق جودو ایران موجب شده تا اردوهای این رشته به طور منظم برگزار نشود و جودو نابینایان نیز حریف تمرینی ندارند.

حریف تمرینی نداریم
کد خبر: 372622
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۹:۲۴:۳۳

اعتمادآنلاین| محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده روز پنج‌شنبه اظهار داشت: در حال حاضر جودو کاران نابینا و کم‌بینا در سالن ورزشی دانشگاه شهید بهشتی تست‌های لازم ورزشی و آزمایشگاهی برای حضور در اردوی تیم ملی دارند و نفرات منتخب از ششم دی ماه به جزیره کیش اعزام می‌شوند تا تمرینات لازم را در این منطقه پشت سر بگذارند. ما در اردوی کیش بر روی توانایی بدنی و کارهای بدنسازی ورزشکاران کار خواهیم کرد. این تمرینات برای 2 جودوکار پارالمپیکی بسیار مهم است.

او با اشاره به قطعی شدن 2 سهمیه ایران در پارالمپیک توکیو عنوان کرد: جودو نابینایان چون زیر نظر فدراسیون نابینایان و کم بینایان فعالیت می‌کند از تعلیق فدراسیون جود تاثیر نخواهد پذیرفت. با توجه به رنکینگ «محمدرضا خیرالله زاده» و «وحید نوری» حضور این 2 جودوکار نابینا در توکیو قطعی است. در حال حاضر خیرالله زاده نفر نخست و نوری نفر دوم وزن خود در سطح جهان هستند. یکی از مهم‌ترین نیازهای این 2 جودوکار حریف تمرینی است. متاسفانه حریف تمرینی آنچنانی برای این جودوکاران نداریم.

حاج‌یوسف‌زاده در ادامه با اشاره به برنامه های پیش روی تیم گفت: یک اردوی خارج از کشور در دستور کار قرار دارد، اگر با این اردو موافقت شود اعضای تیم به کشور ترکیه یا جمهوری آذربایجان اعزام خواهند شد. پس از این اردو 2 تورنمنت مهم انگلیس و باکو پیش‌رو داریم که این مسابقات هم رقابتی است و هم کلاس بندی ورزشکاران در آن مشخص می شود. متاسفانه در مسابقات باکو که چند ماه پیش برگزار شد «احسان موسی‌نژاد» نتوانست کلاس‌بندی لازم را بگیرد. این ورزشکار به احتمال زیاد دیگر به جودو باز نخواهد گشت چون انگیزه‌ای ندارد.

تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان ایران زیر نظر «محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده» به عنوان سرمربی و «فرهاد معابی» به عنوان مربی فعالیت می‌کند. این تیم در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی 2 مدال طلا، 2 نقره و سه برنز تیمی و انفرادی کسب کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها