مکزیک کاردار بولیوی را احضار کرد

وزارت امور خارجه مکزیک با احضار کاردار بولیوی، آزار و اذیت و ارعاب دیپلمات‌های خود را در لاپاز، پایتخت بولیوی، محکوم کرد.

مکزیک کاردار بولیوی را احضار کرد
کد خبر: 372630
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۰۹:۴۱:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، مکزیک از روز دوشنبه بولیوی را به تشدید حضور نیروهای امنیتی در بیرون سفارتش و آزار دیپلمات‌های خود متهم می‌کند. این اختلاف پس از آن صورت گرفت که آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، به اوو مورالس، رئیس جمهور پیشین بولیوی، پناهندگی سیاسی اعطا کرد و موجب سرد شدن روابط دو جانبه بین دو کشور شد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه مکزیک منتشر کرده است، با اشاره به اینکه 9 نفر هم اکنون تحت حمایت در مراکز دیپلماتیک این کشور در بولیوی اقامت دارند، اعلام کرد که مکزیک جلسه‌ای روز پنجشنبه ترتیب داده تا کاردار بولیوی رفتار مقامات کشورش را توضیح دهد.

سفارت مکزیک در پیامی که روز سه شنبه به وزارت امور خارجه بولیوی ارسال کرد، اظهار کرده است که تعداد نیروهای پلیس که در اطراف مراکزش حضور دارند از ماه نوامبر افزایش پیدا کرده‌اند و شاهد گشت زنی پهپادهایی در اطراف ساختمان‌های دیپلماتیک مکزیک بوده است.

این سفارت همچنین گفت: بیش از اینکه این حضور برای محافظت از مراکز و کادر دیپلماتیک مکزیک باشد کارکنان را می‌ترساند و صلح و آرامش نمایندگی دیپلماتیک را مختل می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها