کد خبر: 372657
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۰:۴۱:۲۹
| |

انتقاد کیهان از واکنش رسانه‌های بیگانه به درگذشت نورعلی تابنده

در اخبار و گزارش‌های یک‌دست و مشترکی که طبق معمول رسانه‌های زنجیره‌ای آن سوی مرز از مرگ سرکرده دراویش گنابادی انتشار دادند، مبالغه‌های عجیب فراوانی به چشم می‌خورد، برای مثال در حالی‌که دراویش مدعی‌اند کاری به سیاست نداشته و آن را به اهل دنیا سپرده‌اند؛ در توصیف قطب گنابادی نوشتند: اهل عرفان و سیاست بوده و این هر دو را با هم آمیخت!

انتقاد کیهان از واکنش رسانه‌های بیگانه به درگذشت نورعلی تابنده
کد خبر: 372657
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۰:۴۱:۲۹

اعتمادآنلاین| در اخبار و گزارش‌های یک‌دست و مشترکی که طبق معمول رسانه‌های زنجیره‌ای آن سوی مرز از مرگ سرکرده دراویش گنابادی انتشار دادند، مبالغه‌های عجیب فراوانی به چشم می‌خورد، برای مثال در حالی‌که دراویش مدعی‌اند کاری به سیاست نداشته و آن را به اهل دنیا سپرده‌اند؛ در توصیف قطب گنابادی نوشتند: اهل عرفان و سیاست بوده و این هر دو را با هم آمیخت!

همچنین در حالی‌که این جماعت یک هفته از مردم اهالی پاسداران سلب آرامش کرده و با هجوم به جان و مال مردم خسارات فراوانی به‌بار آوردند، قطب این دراویش را شخصیتی خشونت‌پرهیز و مسالمت‌جو توصیف کردند.


اما نکته بامزه در این گزارش‌های تکثیرشده در رسانه‌های زنجیره‌ای خارجی، ‌اشاره به همان اغتشاش به اصطلاح درویشان گنابادی است که طی آن چهار تن از ماموران و بسیجیان این مرز و بوم به شهادت رسیدند. در این مطلب آمده است:


«تجمع دراویش در گلستان هفتم، پایانی غم‌انگیز داشت: ماموران امنیتی به سوی دراویش تیراندازی کردند، سه تن از نیروهای انتظامی کشته شدند.»


آیا مگر چنین امری امکان وقوع دارد؟ یعنی ماموران امنیتی به خودشان تیراندازی کردند؟! یا تیرهایی که به سوی دراویش شلیک کرده بودند، پس از برخورد به آنها، کمانه کرده و به خودشان اصابت کرد؟! این‌ها سؤالاتی است که باید از نویسنده گزارش فوق پرسید!

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها