کد خبر: 372661
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۰:۴۷:۴۵
| |

کشته شدن 3 سرباز پاکستانی و هندی در تبادل آتش در مرز کشمیر

مقامات هند و پاکستان امروز (پنجشنبه) اعلام کردند، این دو کشور بار دیگر در منطقه مورد مناقشه کشمیر دست به تبادل آتش زده و در جریان آن دو سرباز پاکستانی و یک سرباز هندی کشته شده‌اند.

کشته شدن 3 سرباز پاکستانی و هندی در تبادل آتش در مرز کشمیر
کد خبر: 372661
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۰:۴۷:۴۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پاکستانی روز چهارشنبه در منطقه "دوا" مورد حمله قرار گرفتند که در جریان آن دو سرباز پاکستانی کشته شدند و به همین خاطر شروع به پاسخ دادن به این تیراندازی‌ها کردند. تیراندازی‌های بین مرزی نیز در منطقه "حاجی پیر" وجود داشت. ارتش پاکستان این تیراندازی را نقض بی پروای آتش بس خواند.

در همین حال راجش کالیا، سخنگوی ارتش هند گفت: هنگامی که نیروهای پاکستانی روز چهارشنبه مواضع نیروهای هندی در منطقه "رامپور" واقع در کشمیر را هدف گرفتند، یک سرباز هندی در جریان تیراندازی‌ها کشته شد.

وی افزود: به دنبال این حملات، نیروهای هندی درصدد پاسخ دادن به این تیراندازی‌ها بر آمدند.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان نقض اخیر آتش بس را محکوم کرده و ضمن ادای احترام به دو سرباز پاکستانی کشته شده در این تبادل آتش، نارندرا مودی، نخست وزیر هند را به تلاش برای مختل کردن صلح در منطقه متهم کرد.

تنش‌ها در منطقه کشمیر از اوت سال 2019 میلادی هنگامی که هند خودمختاری کشمیر تحت کنترل خود را ملغی کرد، افزایش یافته است.

دو مورد از سه جنگ هند و پاکستان پس از استقلال از حکومت انگلیس در سال 1947، بر سر کشمیر بوده است.

اسلام آباد بارها ادعا کرده که دهلی نو به دنبال انجام حملات بین مرزی علیه پاکستان است تا توجهات بین‌المللی را از نقض‌های حقوق بشری‌اش در کشمیر و تنش‌ها با اقلیت مسلمانش منحرف سازد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها