استقبال تونسی‌ها از حضور سفیر جدید ایران

حضور محمدرضا رئوف شیبانی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تونس در محل ماموریت خود در این کشور و انتشار خبر آن با استقبال شماری از کاربران تونسی مواجه شد.

استقبال تونسی‌ها از حضور سفیر جدید ایران
کد خبر: 372679
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۱:۴۰:۴۰

اعتمادآنلاین| شیبانی که سابقه اشتغال به عنوان سفیر در لبنان و سوریه را دارد از 30 آذر ماه با ورود به پایتخت تونس ماموریت خود را به عنوان سفیر جدید ایران آغاز کرد.

شماری از کاربران تونسی در پست های خود انتخاب شیبانی با توجه به سوابق دیپلماتیک وی در کشورهای مختلف قبل از ماموریت جدید را به فال نیک گرفته و ضمن خوش آمد به سفیر ایران از آن استقبال کرده اند و برخی نیز نسبت به آن واکنش نشان داده اند.

این موضوع در فضای مجازی تونس تا آنجا پیش رفته است که کاربران در این ارتباط با رد برخی نظرات هموطنان خود اقدام به پاسخ دادن به دیدگاه های طرف مقابل کرده اند.

کشور تونس که دارای فرهنگ بالایی در میان کشورهای آفریقایی می باشد، یکی از کشورهای مهم شاخ این قاره است.

متاسفانه در زمانی که بحران سوریه آغاز شد، شماری از تونسی های تندرو و تکفیری به سوریه رفته و در کنار تروریست ها اقدام به قتل و عام مردم این کشور کردند، اقدامی که از سوی بسیاری از تونسی ها مردود بود؛ در این بین برخی از کاربران تونسی نیز از تروریست ها حمایت کردند، کسانی که هم اکنون از حضور شیبانی در تونس ناراضی می باشند.

"برهان بسیس" کارشناس شبکه التاسعه، فعال و روزنامه نگار تونسی پس از انتصاب سفیر جدید ایران در تونس نسبت به تحولات ژئواستراتژیک در این کشور هشدار داده و سابقه درخشان شیبانی در سفارت لبنان در دوران جنگ 33 روزه در حمایت از مردم و مقاومت اسلامی این کشور علیه تجاوز رژیم صهیونیستی و همچنین خدمات شیبانی در کمک به مردم سوریه در دوران بحران این کشور را نکوهش کرده است.

کاربری با نام "فار فال فول" نیز در واکنش به دیدگاه های بسیس نوشته است: بسیس وارد توطئه جنگ سنی و شعیه شده است که نمایان گر یکی از مهم ترین رویاها و آرزوهای صهیونیستی است. ملت تونس مسلمانان را بر اساس مذهب جدا نمی کند. دنیا نیز این ملت دانا را بر اساس دین دسته بندی نمی کند. آنان برای ما جنگ ها و دشمنانی خیالی خلق می کنند و ما نمی دانیم چه کسی این افراد را وارد عرصه روزنامه نگاری می کند. این افراد یا نادان هستند یا خائن.

"یاسی " کاربر تونسی دیگر نیز در پاسخ بسیس نوشت: چه ایرادی دارد؟ آیا می خواهی بگویی که تنها تو نگران تونس و مصلحت وطن هستی؟.

یک کاربر تونسی دیگر هم تاکید کرد: من شخصا سفیر ایران را ترجیح می دهم. میان آسمان و زمین فرق بسیار است. سفیر ایران فردی انقلابی است، اما بسیس سرسپرده رییس دیکتاتور خود است و از او تبعیت می کند.

"عبدالحفید حمدی" یک کاربر تونسی دیگر هم در مخالفت با دیدگاه بسیس تاکید کرده است: کجای این موضوع ایراد دارد. استقبال از سفیران وظیفه وزارت خارجه و رییس جمهوری است و چه اشکالی دارد که ایران سفیری را تعیین کرده که زمان جنگ سوریه و لبنان سفیر ایران در این کشورها بوده است. آیا این ها اشارات پنهان به ایجاد ناآرامی و فتنه است. در هر صورت احتیاط واجب است.

"امجد محمود" یک کاربر تونسی دیگر در پاسخ به دیدگاه بسیس نوشته است: انتخاب شیبانی به عنوان سفیر ایران در تونس یعنی منطقه شمال آفریقا در آستانه مرحله ای احتمالا خطرناک قرار دارد چرا که ایرانی ها با دقت بسیار اوضاع را محاسبه و ارزیابی می کنند. با توجه به رزومه سفیر جدید لازم است تامل کرد. سفیری با این وزن زیاد، خبر از آن می دهد که تهران نسبت به تونس و لیبی اهمیت ویژه می دهد.

یک کاربر دیگر تونسی نیز در همین ارتباط نوشته است، شمارش معکوس برای جنگ در تونس و لیبی آغاز شده و پس از جنگ جهانی در سوریه جنگ جدید جهانی در لیبی خواهد بود.

یکی دیگر از کاربران در این ارتباط افزوده است: یعنی تونس در حجم استراتژیک لبنان و سوریه قرار گرفته است.

شیبانی پیشتر سمتهایی چون کاردار ایران در قبرس، رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دوران جنگ 33 روزه این کشور با رژیم صهیونیستی، معاون خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت خارجه و سفیر ایران در سوریه را بر عهده داشت و از 30 آذر نیز به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس تعیین شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها