کد خبر: 372693
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۲:۳۴:۴۱
| |

معاون کمیسیون اتحادیه اروپا:

برگزیت به انسجام اروپا آسیب زده است

معاون رئیس کمیسیون اروپا در یادداشتی که برای روزنامه گاردین نوشت، برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 میلادی را کاری غیرضروری توصیف و تصریح کرد که این مساله به انسجام اروپا آسیب زده است.

برگزیت به انسجام اروپا آسیب زده است
کد خبر: 372693
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۲:۳۴:۴۱

اعتمادآنلاین| فرانس تیمرمانز در این یادداشت که روز پنجشنبه منتشر شد نوشته است؛ برگزیت باعث می‌شود تا انگلیس به فاصله‌ای که از اتحادیه اروپا تصور می‌کند نیاز دارد، برسد. اما این مساله مانع می‌شود این واقعیت را درک کنید که همه ما به رعایت فاصله‌ها نیاز داریم.

وی افزود: همه ملت‌های عضو اتحادیه اروپا منحصر به فرد هستند و این تفاوت‌های آنهاست که مایه تحسین، تعجب، سوء تفاهم، ناراحتی و بله عشق می‌شود.

این سیاستمدار هلندی با بیان اینکه برگزاری همه پرسی برگزیت، توسط دولت محافظه کار «دیوید کامرون» غیرضروری بود افزود: شما آن دوران دو دل بودید، چنانچه همواره نسبت به اتحادیه اروپا هم دو دل بودید. ای کاش دو دل می‌ماندید - چون این به نفع شما بود و انسجام ما را (به عنوان اتحادیه اروپا) حفظ می‌کرد.

معاون رئیس کمیسیون اروپا با بیان این پرسش که «آیا ضرورت داشت از اتحادیه اروپا خارج شوید؟» افزود: اصلا، اما شما اینطور تصمیم گرفتید و من شاهد بودم که چطور این مساله شما را آزار می‌دهد. در این روند هم شما و هم ما آسیب‌های غیر ضروری را تحمل کردیم و من نگران بیشتر شدن آن هستم.

تیمرمانز در پایان این گونه نتیجه گیری کرد که اتحادیه اروپا همواره پذیرای بازگشت دوباره انگلیس خواهد بود.

بر اساس برنامه اعلام شده انگلیس 31 ژانویه (11 بهمن) رسما اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که هفته گذشته در نخستین روز کاری مجلس عوام موفق شد تا رأی موافق پارلمان را درباره کلیات طرح دولت در خصوص چگونگی خروج از اتحادیه اروپا کسب کند، قصد دارد تا پایان سال آینده میلادی پرونده مذاکرات با اتحادیه اروپا را خاتمه دهد.

سخنگوی رسمی دفتر نخست وزیری با صدور بیانیه‌ای تأکید کرده که جانسون متعهد است این مهلت از سال 2020 تجاوز نکند. او با بیان اینکه اتحادیه اروپا به این جدول زمانی متعهد است، افزود: زمانی که برگزیت در 31 ژانویه (11 بهمن) اجرا می شود، گام دوم مذاکرات با اتحادیه اروپا آغاز می شود.

با این حال، رئیس کمیسیون اروپا هشدار داده است که پیامدهای اقتصادی نرسیدن به توافق تجاری میان دو طرف برای انگلیس گران‌تر خواهد بود.

«اورسولا فون درلاین» عنوان کرده است که جدول زمان‌بندی برای رسیدن به توافق با انگلیس، محدود و چالش برانگیز است و اگر مذاکرات شکست بخورد، انگلیس مسؤول خسارت‌های ناشی از آن خواهد بود.

همچنین میشل بارنیه نماینده شورای اروپا در امور برگزیت تأکید دارد که امکان تکمیل مذاکرات درباره تمام ابعاد آینده همکاری‌های اتحادیه اروپا و انگلیس تا پیش از پایان سال 2020 غیرممکن است.

انتظار می رود که مذاکرات تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا از یکم ماه مارس آغاز شود. در طول این مذاکرات که تا 21 دسامبر 2020 می تواند ادامه پیدا کند، انگلیس همچنان عضو بازار مشترک اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند. قرار این است که در این فاصله معاهدات تجاری جدید با اتحادیه اروپا امضا شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها