کد خبر: 372708
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۳:۰۹:۲۶
| |

وزیر نیرو:

در دولت دوازدهم به 10 هزارو 400 روستا آبرسانی شده است

رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: در این دولت به بیش از 10 هزار و 400روستا آبرسانی شده و تا پایان دولت جمعیت بهره‌مند روستایی از آب شرب و سالم پایدار به 10 میلیون نفر خواهد رسید.

در دولت دوازدهم به 10 هزارو 400 روستا آبرسانی شده است
کد خبر: 372708
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۳:۰۹:۲۶

اعتمادآنلاین| رضا اردکانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در استان گیلان، با اشاره به بهره برداری پروژه‌ها اظهار کرد: بیش از 460 میلیارد تومان سرمایه گذاری در طرح های استان گیلان لحاظ شده و امید است تا پایان دولت دوازدهم بخش قابل توجهی از طرح‌ها به بهره برداری برسد.

وی افزود: هیچ تنگنای فنی در اجرای پروژه‌ها وجود ندارد و تامین منابع مالی اصلی‌ترین چالش است که امیدواریم با تنوع بخشی و استفاده از فرصت‌هایی که قانون بودجه فراهم کرده و خواهد کرد سرعت بیشتری به اجرای این پروژه‌ها داده شود.

وزیر نیرو همچنین گفت: کشور ما از حیث دسترسی به آب شرب سالم و پایدار در جامعه شهری نزدیک صد در صد است و در جامعه روستایی هم حدود 76درصد این دسترسی را دارند.

وی گفت: این بدان معنا نیست که آب مابقی این جوامع تامین نمی‌شود بلکه شبکه تامین آب پایدار و دسترسی مطمئن به واحد‌های مسکونی شاخصی است که اینک به 76 درصد رسیده و در این دولت به بیش از 10 هزار و 400روستا آبرسانی شده و تا پایان دولت جمعیت بهره‌مند روستایی از آب شرب و سالم پایدار به 10 میلیون نفر خواهد رسید.

اردکانیان بیان کرد: در حوزه فاضلاب هم به طور متوسط جمعیت تحت پوشش در شهر‌ها حدود 51 درصد است و تا پایان امسال هر دو سه هفته یک بار، یک تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری می‌رسد و تاکنون 232 تصفیه خانه در مدار بهره برداری قرار گرفته و امید است با یکپارچه سازی ساختار شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بویژه روستایی شاهد تحول و توسعه کار باشیم.

وی همچنین گفت: رودخانه‌ها اثرات مخرب ندارند. دست اندازی به آن‌ها و تجاوز به حریم رودخانه موجب می‌شود که خانه رود مورد تعرض قرار گیرد و طبیعتا نزول رحمت الهی هم به سیلاب مخرب تبدیل شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: کار خوبی در استان گیلان در زمینه لایروبی، کناره بندی و مهندسی رودخانه‌ها در حال انجام است و امید واریم با منابع خوبی که دولت در لایحه بودجه 99 پیش بینی کرده و با تایید مجلس حکم قانون پیدا خواهد کرد بتوانیم به ویژه در سال 99 بخش قابل توجهی از رودخانه‌های اصلی کشور را لایروبی و کناره بندی کنیم.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها