کد خبر: 372748
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۵:۴۵:۴۲
| |

هزینه 8.5 میلیارد دلاری برای جابجایی پایگاه آمریکا در ژاپن

وزارت دفاع ژاپن می گوید حدود 12 سال زمان و 8.5 میلیارد دلار برای جابجایی برنامه ریزی شده پایگاه هوایی تفنگداران دریایی آمریکایی در سایت فوتنما نیاز است.

هزینه 8.5 میلیارد دلاری برای جابجایی پایگاه آمریکا در ژاپن
کد خبر: 372748
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۵ ۱۵:۴۵:۴۲

اعتمادآنلاین| به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، این وزارتخانه روز پنجشنبه گزارش کرد ساخت یک تاسیسات جایگزین در منطقه هنوکوی شهر ناگو ممکن است حدود هشت میلیارد و 500 میلیون دلار مخارج در بر داشته باشد این میزان بیش از 2.5 برابر تخمین ابتدایی است.

در این طرح جابجایی که در سال 2013 تدوین شد، ژاپن و ایالات متحده اعلام کردند که سایت فوتنما باید تا اوایل سال مالی 2022 به ژاپن برگردانده شود آنها همچنین گفتند تکمیل کار بازپس گیری زمین از دریا پنج سال طول خواهد کشید اما وزارت دفاع ژاپن بعدا دریافت که کار گسترده بهبود خاک مورد نیاز است.

وزارت دفاع در روز چهارشنبه رئوس دوره بازبینی شده ساخت و ساز و مخارج آن را در نشستی برای مهندسان عمران و کارشناسان زمین شناسی ارائه داد.

این طرح جدید می گوید حدود 12 سال طول خواهد کشید تا ساخت این پایگاه هوایی تکمیل شود در این میان حدود 9 سال و سه ماه برای کار بهبود خاک و بازپس گیری زمین از دریا مورد نیاز است.

این جابجایی به احتمال دستکم تا دهه 2030 به تاخیر خواهد افتاد.

این وزارتخانه می گوید برای تغییر طرح ساخت و ساز، خواهان اجازه استان اوکیناوا خواهد شد، تقاضایی که انتظار می رود از سوی این استانداری رد شود این امر به احتمال به تاخیر بیشتر کار ساخت و ساز خواهد انجامید.

ژاپن از متحدان اصلی آمریکا در شرق آسیاست و نزدیک به 40 هزار نیروی نظامی آمریکایی در این کشور مستقر هستند علاوه بر تجهیزات و ادوات نظامی آمریکا مستقر در ژاپن، ارتش آمریکا ماه آوریل سال 2017 میلادی ده‌ها بالگرد، جنگنده و هواپیمای جاسوسی برای مقابله با کره شمالی در پایگاه‌هایش در ژاپن مستقر کرد ارتش دو کشور نیز هرچند وقت یکبار رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کنند.

بروز حوادث مرتبط با هواپیماها و جنگنده های آمریکایی در اوکیناوا ژاپن که بیشترین تعداد نظامیان آمریکا در آن مستقر هستند باعث بروز نگرانی های عمده در میان مردم این منطقه شده و آنها خواستار بسته شدن پایگاه نظامی آمریکا هستند.

منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها