کد خبر: 372778
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۰۸:۴۰:۴۳
| |

گفتگوی تلفنی سیسی و ترامپ/ هر دو رئیس جمهور مداخله خارجی در لیبی را محکوم کردند

رؤسای جمهوری آمریکا و مصر در گفت‌وگوی تلفنی هرگونه مداخله خارجی در امور لیبی را محکوم کردند.

گفتگوی تلفنی سیسی و ترامپ/ هر دو رئیس جمهور مداخله خارجی در لیبی را محکوم کردند
کد خبر: 372778
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۰۸:۴۰:۴۳

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماسی تلفنی با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری‌اش درباره مسائل منطقه‌ای و دوجانبه مهم از جمله بحران لیبی گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی بر مخالفت خود با "سوء استفاده از اوضاع لیبی از سوی هر طرف خارجی و هرگونه مداخله خارجی در این کشور" تأکید کردند.

ترامپ و سیسی در ادامه تأکید کردند که طرف‌های بحران لیبی باید پیش از اینکه مردم لیبی کنترل اوضاع کشورشان را از دست دهند اقدامات فوری را برای حل و فصل این بحران اتخاذ کنند.

در همین راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در سخنانی در این باره گفت، سیسی در گفت‌وگو با ترامپ بر حمایت مصر از ملت لیبی در راستای تحقق امنیت و ثبات در کشورشان و اهمیت نقش نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" تحت رهبری خلیفه حفتر تأکید کرد.

وی افزود: سیسی همچنین خواستار توقف مداخلات خارجی "غیرقانونی" در امور داخلی لیبی شد.

این گفت‌وگو پس از آن انجام شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی از احتمال اعزام نیروی نظامی به لیبی در پاسخ به درخواست دولت وفاق ملی این کشور خبر داد.

طبق این بیانیه، سیسی و ترامپ همچنین به بررسی پرونده سد النهضه پرداختند. سیسی از تلاش‌های آمریکا در نظارت بر مذاکرات سه جانبه در این خصوص تشکر کرد.

براساس این بیانیه، ترامپ نیز بار دیگر بر توجه و تلاش خود جهت موفقیت مذاکرات به منظور دستیابی به نتایج مثبت و راهکارهای عادلانه برای حفظ حقوق همه طرف‌ها تاکید کرد.

به گفته راضی، در این تماس تلفنی همچنین مسائل مربوط به روابط دوجانبه استراتژیک میان دو کشور دوست بررسی شد و دو طرف بر توسعه همکاری مشترک بین دو کشور در تمام زمینه‌ها تاکید و نسبت به ادامه همکاری برای ایجاد روابطی ویژه ابراز امیدواری کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها