کد خبر: 372826
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۰:۱۸:۴۶
| |

تلویزیون ژاپن:

چین مخالف تحریم های یکجانبه علیه ایران است

تلویزیون دولتی ژاپن در گزارشی ضمن انعکاس رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در دریای عمان گزارش کرد چین مخالف اعمال هر گونه تحریم های یکجانبه علیه ایران است.

چین مخالف تحریم های یکجانبه علیه ایران است
کد خبر: 372826
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۰:۱۸:۴۶

اعتمادآنلاین| "ان. اچ. کی" روز جمعه با اشاره به فشارهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر ایران از طریق اعمال تحریم ها بر شرکت ها و مقامات بلندپایه ایرانی گزارش کرد چین مخالف چنین تحریم هایی است.

تلویزیون ژاپن با اشاره به اینکه رزمایش دریایی مشترک سه جانبه از امروز جمعه آغاز می شود نوشت این رزمایش در دریای عمان که در اقیانوس هند قرار دارد برگزار می شود.

گزارش با استناد به سخنان «وو چیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری روز پنجشنبه آورده است این رزمایش مشترک برای مدت چهار روز از جمعه تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

ووچیان اظهار کرد چین ناوشکن های مجهز به موشک هدایت شونده را در این رزمایش شرکت خواهد داد و هدف از این رزمایش عمیق تر شدن تبادلات میان نیروهای دریایی این سه کشور و دفاع مشترک آنها از صلح جهانی و ایمنی دریایی است.

سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز چهارشنبه نیز در نشست خبری اعلام کرده بود این رزمایش در جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

وی تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران، روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل کشورهای جهان خواهد بود و ثبات امنیتی را در پی خواهد داشت.

سردار شکارچی همچنین گفت: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات برای حوادث دریایی است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها