آلیش از فدراسیون کشتی جدا نمی‌شود

نایب رییس زنان فدراسیون کشتی، گفت: خیلی‌ها دوست دارند تا شایعات جدایی آلیش از فدراسیون کشتی به واقعیت تبدیل شود، اما قصد واگذاری این رشته را نداریم.

آلیش از فدراسیون کشتی جدا نمی‌شود
کد خبر: 372832
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۰:۲۷:۴۶

اعتمادآنلاین| فاطمه درخشانی روز جمعه درخصوص شایعات مطرح شده درباره واگذاری کشتی آلیش به فدراسیون‌های جودو یا ووشو اظهار داشت: برخی به دنبال این هستند تا این شایعات را به واقعیت تبدیل کنند، نمی‌دانم دیگر به چه زبانی بگوییم که اکنون قصد واگذاری کشی آلیش را به فدراسیون‌های دیگر نداریم. برنامه‌های جدیدی را برای آلیش‌کاران در نظر گرفته‌ایم و در این زمینه بدنبال توسعه کشتی آلیش در رده سنی پایه هستیم.

وی با بیان اینکه «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون کشتی از ابتدا نیز مخالف قرار داشتن این رشته در زیر مجموعه فدراسیون نبود، تصریح کرد: تمام حرف وی این است که فرقی ندارد کشتی آلیش زنان زیرمجموعه کدام فدراسیون باشد اما باید در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد. این‌گونه نیست که رییس فدراسیون کشتی یک روزه تصمیم بگیرد و این رشته را به فدراسیون دیگری واگذار کند.

نایب رییس زنان فدراسیون کشتی عنوان کرد: با دبیر در این زمینه صحبت کردم و وی در فکر واگذاری کشتی آلیش زنان نیست. حتی در خصوص هزینه‌ها نیز بررسی‌های مختلفی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که این رشته هزینه زیادی را برای فدراسیون در بر نخواهد داشت. نمی‌دانم شایعات واگذاری کشتی زنان از کجا و بوسیله چه کسی منتشر می‌شود؟ بیشترین دغدغه فدراسیون کشتی به خاطر مشکلات مالی است و همه می‌دانند که فدراسیون با بدهی سنگینی روبرو است.

درخشانی ادامه داد: علیرضا دبیر بدنبال برنامه‌ای برای کشتی زنان است تا دغدغه مالی به بدنه کشتی آلیش آسیب نرساند. امسال سال المپیکی است و بیشتر تمرکزها بر روی آماده کردن اوزان المپیکی برای این رقابت‌هاست. هر کدام از ما هم اگر به جای رییس فدراسیون باشیم، باید تمامی جوانب را در نظر بگیریم و تصمیم خوبی اتخاذ کنیم.

وی با تبریک قهرمانی تیم ملی کشتی آلیش زنان در مسابقات جهانی قزاقستان گفت: این رشته به وسیله تیم مدیریتی قبلی در فدراسیون کشتی ایجاد شد و باید از آنها قدردانی کنیم زیرا که این میدان را برای زنان ایران باز کرد ند. پس از این قهرمانی همه تلاشم را می‌کنم تا آلیش‌کاران در جایگاه شایسته‌ای قرار بگیرند.

درخشانی درخصوص سطح مسابقات جهانی قزاقستان نیز خاطرنشان کرد: سطح این رقابت‌ها خیلی بالا بود زیرا کشورهای قرقیزسان، قزاقستان، ترکمنستان، بلاروس، اوکراین، گرجستان، هلند، مغلوستان صربستان، هند، لهستان و لیتوانی در این مسابقات شرکت داشتند. قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و مغلوستان جزو کشورهایی هستند که مهد کشتی آلیش است و در این زمینه قوی هستند. تیم ملی کشتی آلیش زنان ایران با وجود این کشورها به قهرمانی رسید و این امر نشان می‌دهد که زنان ایران بدنبال توسعه و رشد این رشته هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها