کد خبر: 372896
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۳:۱۸:۴۵
| |

ورود افسران اطلاعاتی ترکیه به خاک یمن

منابع رسانه‌ای یمن روز جمعه سندی را فاش کردند که نشان می‌دهد، چند افسر اطلاعاتی ترکیه از مرز استان "مهره" در شرق یمن وارد این کشور شده‌اند.

ورود افسران اطلاعاتی ترکیه به خاک یمن
کد خبر: 372896
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۳:۱۸:۴۵

اعتمادآنلاین| به گزارش پایگاه خبری "یمن الغد" و برپایه این سند، این افسران از گذرگاه "صرفیت" استان مهره وارد یمن شده‌اند.

این پایگاه خبری گزارش داد: ورود عناصر دستگاه اطلاعاتی ترکیه، همزمان با تحرکات مخفیانه این کشور برای ایجاد یک ائتلاف سیاسی جدید برای مقابله با ائتلاف متجاوز سعودی صورت می‌گیرد.

یمن الغد اعلام کرد که این سند که توسط "سالم ثابت العولقی" عضو هیأت رییسه شورای انتقالی جنوب و مورد حمایت امارات منتشر شده، ورود چهار افسر سازمان اطلاعات ترکیه را تأیید می‌کند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال 2017 پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن از سوی منصور هادی و با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

العولقی مدعی شده است:ترکیه به دنبال تقویت نفوذ گروه اخوان المسلمین در یمن است و کشورمان در آستانه تحولات جدیدی قرار گرفته است.

این مقام شورای انتقالی جنوب یمن مدعی شد: گروه اخوان المسلمین در یمن در صدد است تا به کمک ترکیه، بتواند برتری نظامی و سیاسی را بدست آورد و به نسخه‌ای از مداخله دولت آنکارا در سوریه ولیبی تبدیل شود.

این وبگاه یمنی افزود، اخیرا شماری از سیاستمداران و روزنامه‌نگاران یمنی به استانبول و آنکارا رفت و آمد داشته‌اند و این موضوع نشان از افزایش نقش ترکیه در یمن دارد.

سخنان العولقی در راستای این صورت می‌گیرد که اختلافات میان ترکیه و امارات در ماه‌های گذشته بشدت تشدید شده است.

حمایت ترکیه از قطر در بحران خلیج فارس، امضای قرارداد آنکارا و "فایز السراج" دولت وفاق ملی لیبی به عنوان رقیب دولت شرق لیبی که متحد امارات است، از جمله موارد اختلافاتی میان دو طرف بشمار می‌رود.

همچنین عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه علیه کردهای سوری که متحد امارات و سعودی به شمار می‌آیند، دفاع مقام‌های ترکیه‌ای از گروه‌ اخوان المسلمین که دولت ابوظبی آن را یک گروه تروریستی می‌داند از دیگر موضوعات چالش‌برانگیز میان دو طرف است.

این دیدار همچنین پس از آن صورت می‌گیرد که ترکیه برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری "محمد دحلان" مشاور فلسطینی ولیعهد ابوظبی شود، جایزه 700 هزار دلاری تعیین کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها