کد خبر: 372904
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۴:۰۳:۰۴
| |

انتقاد سرمربی پیکان از تغییر برنامه لیگ

سرمربی تیم فوتبال پیکان نسبت به لغو دیدارهای تیمش واکنش نشان داد و گفت: این موضوع روی عملکرد فنی بازی‌ها تاثیر می‌گذارد.

انتقاد سرمربی پیکان از تغییر برنامه لیگ
کد خبر: 372904
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۶ ۱۴:۰۳:۰۴

اعتمادآنلاین| حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر تراکتور اظهار کرد: هفته قبل در دیدار با پارس جنوبی جم شکست خوردیم و در آن بازی عملکرد خوبی نداشتیم. ما تغییراتی را در هیات مدیره باشگاه داشتیم و فضای جدیدی را در باشگاه تجربه می‌کنیم. آقای گرشاسبی هم به هیات مدیره‌مان اضافه شدند و ما این موضوع را به فال نیک می‌گیریم. درباره تیم هم باید امیدوار باشیم در آینده مشکلات را برطرف می‌کنیم. روز گذشته مبلغی پول به حساب بازیکنان واریز شد و امیدوار هستیم در آینده مشکلات مالی برطرف شود.

وی افزود: فردا بازی سخت و دشواری داریم. من هنوز مطمئن نیستم که فردا بازی برگزار شود. دو بازی تیم ما تا به حال به تعویق افتاده و به خاطر این مسئله برنامه‌های ما به هم خورد. ما 12 امتیاز به دست آورده بودیم و در ادامه با تغییر برنامه‌ها کمی کار ما سخت شد. فوتبال ما هر ساله تقویمی دارد که هیچ توجهی به آن نمی‌شود. این گونه مسائل به ضرر تیم فوتبال پیکان منجر می‌شود. ما سعی می‌کردیم برای هر 5 هفته برنامه ریزی مشخصی داشته باشیم اما از هفته دهم به بعد عملا برنامه ریزی‌های ما با تغییرات زیادی رو به رو شد.چون بازی تیم ما برابر تراکتور سازی به خاطر آلودگی هوا لغو شد. من به برنامه‌ای که اعلام می‌کنند دیگر هیچ اعتمادی ندارم چون شرایط به گونه‌ای است که بی اعتمادی برای ما به وجود آمده است.

فرکی در ادامه گفت: ما یک بازی در جام حذفی برابر سپاهان انجام دادیم و در ادامه باید برابر استقلال بازی می‌کردیم که تا چند ساعت قبل از بازی اصلا مشخص نبود بازی برگزار می‌شود یا خیر. در آن بازی هم در نهایت به عنوان تیم مهمان وارد بازی شدیم. شرایط به گونه‌ای بود که مجبور بودیم در هر 4 روز یک بازی برگزار کنیم. بخاطر این مسائل هم فشار زیادی روی تیم ما بود. الان شرایط به گونه‌ای شده که ما دیگر کادر فنی نیستیم بلکه یک کادر پروازی هستیم. طی یک ماه و نیم اخیر آن قدر بازی‌هایمان فشرده بوده که حتی نتوانستیم یک جلسه تمرین تاکتیکی داشته باشیم. با همه این شرایط بازیکنان ما تلاش کردند تا بتوانیم نتایج خوبی را بگیریم. اگر درباره این مسائل صحبت کنیم به ما می‌گویند چرا اعتراض می‌کنید.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از اتفاقات شیرین برای من اخراج شدن در بازی برابر شهر خودرو بود که آن هم جای بحث دارد. نمی‌خواهم به کسی حرفی بزنم اما باید بگویم ما واقعا مظلوم واقع شدیم. گاهی داوران در بازی‌های مختلف سلایق متفاوتی دارند ما در بازی در برابر شهر خودرو فکر می‌کردیم بازی تمام شده و به داخل زمین رفتیم تا اعتراض کنیم و بعد با کارت قرمز دارو رو به رو شدم. با این شرایط و برنامه ریزی سخت یک مربی باید خیلی تلاش کند تا با سختی‌ها کنار بیاید. اما با این شرایط این گونه هم نیست که من بیایم و بگویم باخته‌ایم و داور را به خدا می‌سپارم چون داور بخشی از فوتبال ما است و مشکلات خودش را دارد. ما داور را به خدا می‌سپاریم تا او را کمک کند. من درد و دل‌های زیادی دارم اما به خاطر عرق و تعصبی که به فوتبال دارم نمی‌خواهیم خیلی از حرف‌ها را به زبان بیاورم.

فرکی ادامه داد: در دهه 40 و 50 برنامه بازی‌ها هفتگی اعلام می‌شد و این برنامه هفتگی کامل اجرا می شد اما الان برنامه سالانه می‌دهند و هیچ امیدی وجود ندارد که برنامه درست اجرا شود. چرا باید بازی ما که می‌توانست در زمان خودش برگزار شود به تعویق بیفتد. کجای این موضوع عدالت است. چرا باید این گونه باشد؟ مجبور هستیم با این شرایط کنار بیاییم چون اعتقاد ما به کار سالم است.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره تیم تراکتور هم گفت: آنها تیم بسیار خوبی هستند و برای قهرمانی می‌جنگند. جا دارد این جا از آقای منصوریان هم تشکر کنم که در برنامه فوتبال برتر از مربیان ایرانی حمایت کردند. چون می‌بیند ماه‌های اخیر مشکلاتی برای مربیان خارجی با فوتبال ایران پیش آمده است. این آشفته بازار فوتبال ما به فوتبال ملی و باشگاهی ما آسیب می‌زند و در این میان آقای منصوریان از حق مربیان ایرانی دفاع می‌کنند. حرف‌های او صحبت‌های دل خیلی از مربیان ایرانی بود. ما در این فوتبال کار می‌کنیم و به عنوان یک ایرانی امید داریم کسی حرف دل ما را بشنود. فوتبالی که بازی می‌کنیم آن قدر راحت نیست که مردم از صفحه تلویزیون می‌بینند.

وی در ادامه به مشکلات مربیان خارجی و باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم چون بحث در این باره طولانی است. من نمی‌گویم مربی خارجی حق ندارد دستمزدش را بگیرد. او وقتی قراردادی می‌بندد به دنبال این است حق و حقوق خود را بگیرد. گاهی یک مربی مثل کالدرون می آید که تلاش کند نتیجه بگیرد چون مباحث مالی در اولویت‌های بعدی قرار دارد. اما بحث من این است که چندین برابر مشکلات مربیان خارجی، مربیان ایرانی مشکل دارند اما به خاطر عرقی که دارند همه چیز را فراموش می‌کنند و این گونه مسائل برد جهانی ندارد. الان در دنیا همه شبکه‌ها بسیج شده‌اند تا ببینند آقای استراماچونی به ایران می‌آید یا خیر. این ضعف مدیریتی ما است. باید تلاش زیادی انجام دهیم تا به مربیان ایرانی توجه شود. ما باید فردا با تراکتوری بازی کنیم که دیگر دنیزلی در آن مربی گری نمی‌کند و ساکت الهامی هدایت آن را برعهده دارد.

فرکی در پایان گفت: بازی ما که مقابل تراکتور لغو شد در شرایطی بود که آنها بعد از دو باخت به مصاف ما می‌آمدند اما ما الان بعد از دو باخت به مصاف آنها می‌رویم. ما فصل قبل تراکتور را در خانه شکست دادیم و این امید را داریم فردا هم آنها را شکست بدهیم تا دست پر از زمین خارج شویم. امیدوارم فردا یک بازی حساب شده و تاکتیکی را ببینیم. متاسفانه لغو بازی‌های ما مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرد و تصمیم گیری در این باره نه در اختیار ما و نه در اختیار مسوولان برگزاری مسابقه بود. امیدوارم این مشکلات برطرف شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها