کد خبر: 372984
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

حزب برهم صالح: احزاب سیاسی موضع رئیس‌جمهور را درک کنند

فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق از تمامی احزاب سیاسی این کشور خواست با توقف سیاست فشار و همکاری برای انتخاب نخست‌وزیر جدید، موضع ریاست جمهوری عراق را درک کنند.

حزب برهم صالح: احزاب سیاسی موضع رئیس‌جمهور را درک کنند
کد خبر: 372984
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق که برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور نیز از این حزب است با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر عراق تأکید کرد که تمامی احزاب سیاسی باید موضع رئیس جمهور را درک کرده، منافع عراق را بر منافع شخصی ترجیح دهند و سیاست اعمال فشار را نیز متوقف کنند.

در این بیانیه آمده است: کشمکش و تناقض‌های میان احزاب سیاسی در تعیین فراکسیون اکثریت پارلمانی و تفسیرهای متعدد آنها و همچنین عدم توافق سر نامزد مورد رضایت معترضان و احزاب سیاسی از یک سو و هرج و مرج گسترده و فشارهای مداوم از سوی منابع مختلف از سوی دیگر، منجر به آشفتگی بیش از پیش صحنه سیاسی در عراق شده است.

فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در ادامه بیانیه خود آورده است، همین مسأله وضعیت را برای انتخاب نامزد مورد رضایت تمامی طرف‌ها دشوار کرد و در نتیجه این کار در بازه‌های زمانی تعیین شده در قانون اساسی عراق محقق نشد. این مسأله همچنین باعث شد تا رئیس جمهور نامه‌ای را برای رئیس پارلمان عراق ارسال کند و در آن ضمن اعلام آمادگی برای استعفا از سمتش، بر این موضوع تأکید کند که جنبش سیاسی و پارلمانی باید بیانگر اراده مردمی و نیازمندی‌های امنیت و صلح اجتماعی باشد.

برهم صالح پنجشنبه در نتیجه فشارهای فراکسیون‌های مختلف برای انتخاب فرد پیشنهادی آنها برای تصدی پست نخست وزیری ضمن مخالفت با معرفی اسعد العیدانی به عنوان کاندیدای پست نخست وزیری عراق، استعفایش را به پارلمان ارائه کرد.

در پی معرفی العیدانی برای نخست وزیری عراق از سوی ائتلاف البناء، بزرگترین ائتلاف پارلمانی این کشور ، برهم صالح تهدید کرده بود از مقامش کناره‌گیری می‌کند اما این ائتلاف هم‌چنان بر نخست وزیری العیدانی، استاندار فعلی بصره، تاکید دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها