کد خبر: 373017
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۹:۵۱:۱۱
| |

کریمی از 3 ماه دیگر تمریناتش را آغاز می‌کند/ درمان PRP و تقویت عضلات برای ملی‌پوش کشتی آزاد

جلسه پزشکی درباره وضعیت مصدومیت زانوی پای علیرضا کریمی آزادکار تیم ملی روز گذشته (جمعه) برگزار و از صبح امروز روند درمانی وی آغاز شد.

کریمی از 3 ماه دیگر تمریناتش را آغاز می‌کند/ درمان PRP و تقویت عضلات برای ملی‌پوش کشتی آزاد
کد خبر: 373017
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۹:۵۱:۱۱

اعتمادآنلاین| پورسعید رئیس کمیته پزشکی فدراسیون با بیان این مطلب افزود: برای روش درمان مصدومیت پای علیرضا کریمی باید تصمیم می‌گرفتیم و در معایناتی که صورت گرفته بود شک بر این بود که رباط صلیبی قدامی وی پاره است، اما MRI اول، پارگی کامل را نشان نمی‌داد و در آزمایش MRI مجدد که از پای کریمی گرفته شد این موضوع به اثبات رسید.

وی گفت: در این مورد جلسه‌ای دیروز (جمعه) با حضور غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان سرمربی و مربی تیم ملی کشتی آزاد، دکتر سهراب کیهانی متخصص ارتوپدی، مرتضی بهرامی‌نژاد پزشک و بدنساز تیم ملی کشتی آزاد و بنده در بیمارستان آرمان برگزار شد.

پورسعید تصریح کرد: 2 راه پیش رو داشتیم، یک انجام عمل جراحی که باعث می‌شد که در نهایت کشتی گرفتن برای کریمی در المپیک غیرممکن باشد و راه حل دوم درمان غیرتهاجمی بود که در این مورد نیز 2 راه را پیش رو داشتیم، اول اینکه صبر کنیم و بدنسازی انجام دهیم و راه دوم اینکه ایجاد القای ترمیم (PRP) را به همراه بدنسازی و تقویت عضلات و تقویت تعادل انجام دهیم، که راه دوم را برگزیدیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی افزود: نظر دکتر کیهانی این بود که بهتر است از روش PRP استفاده کنیم تا کریمی بتواند به تمریناتش ادامه داده و شانس حضور در المپیک را از دست ندهد. به همین منظور امروز کریمی در بیمارستان طالقانی PRP شد و قرار است انجام تمرینات تعادلی و قدرتی که باعث افزایش عملکرد او می شود توسط بهرامی‌نژاد پیگیری شود؛ این کار 3 ماه طول خواهد کشید و پس از آن کریمی می‌تواند به تمرینات خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت درمان قطعی چنین مصدومیت‌هایی جراحی است، اما با توجه به اینکه شانس حضور کریمی در المپیک مطرح بود، تیم پزشکی روش دوم را انتخاب کرد و امیدوارم شاهد مصدومیتی برای کشتی‌گیران کشورمان به خصوص در آستانه حضور در المپیک نباشیم و حادثه جدیدی رخ ندهد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها