کد خبر: 373022
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

مرضیه جعفری، سرمربی تیم فوتبال زنان شهرداری بم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

تمام هدف شهرداری بم قهرمانی است/ امیدوارم توجه رسانه‌ها به فوتبال زنان ادامه پیدا کند/ زهرا خواجوی دروازه‌بان بسیار خوبی است/ حساسیت بازی شهرداری و وچان موجب شد کیفیت بالا برود

سرمربی تیم فوتبال زنان شهرداری بم گفت: رسانه‌ها در این هفته به فوتبال زنان توجه زیادی نشان دادند و این جای خوشحالی دارد. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. فوتبال علاوه بر اینکه یک ورزش است، تاثیر بسیار زیادی هم بر جامعه می‌گذارد. در قسمت زنان هم فوتبال بسیار تاثیرگذار است.

تمام هدف شهرداری بم قهرمانی است/ امیدوارم توجه رسانه‌ها به فوتبال زنان ادامه پیدا کند/ زهرا خواجوی دروازه‌بان بسیار خوبی است/ حساسیت بازی شهرداری و وچان موجب شد کیفیت بالا برود
کد خبر: 373022
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن - تیم فوتبال زنان شهرداری بم که یکه‌تاز لیگ برتر فوتبال زنان در سال‌های اخیر بود، امسال رقیب سرسخت و تازه‌واردی پیدا کرده به نام وچان کردستان. رقیبی که پابه‌پای بم تا بازی آخر نیم‌فصل پیش آمد و همین موضوع از مصاف این 2 تیم در بازی آخر، فینالی حساس ساخت.

در هفته پایانی نیم‌فصل اول فوتبال زنان تیم‌های شهرداری بم و وچان کردستان با 30 امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار داشتند. شهرداری به دلیل تفاضل گل در صدر و به دنبال بیشتر کردن فاصله با رقیب سرسختش بود. وچان کردستان هم در صدد تغییر قهرمان لیگ فوتبال زنان پس از سال‌ها برآمد. در نهایت بازی با نتیجه 3-2 به نفع شهرداری بم به پایان رسید و این تیم قهرمان نیم‌فصل فوتبال زنان شد.

این بازی در کنار کیفیت و حساسیت بالا 2 رکورد مهم هم به جا گذاشت: رکورد 40 بازی بدون شکست برای شهرداری بم و رکورد کلین‌شیت فوتبال ایران برای زهرا خواجوی دروازه‌بان 21ساله وچان کردستان.

به بهانه این بازی و کسب قهرمانی نیم‌فصل از سوی تیم شهرداری بم، پس از بازی حساس روز گذشته ، اعتمادآنلاین به سراغ مرضیه جعفری، سرمربی تیم شهرداری بم، رفت و گفت‌وگویی با او ترتیب داد که در ادامه می‌خوانید.

***

*بازی با وچان کردستان را چطور دیدید؟

بازی خیلی خوب و بسیار حساسی بود. 2 تیم برای کسب قهرمانی نیم‌فصل آمده بودند و همین موضوع موجب شد بازی باکیفیتی را شاهد باشیم.

*تیم شهرداری بم در این بازی 2 بار کامبک زد. نگه داشتن روحیه بازیکنان برای بازگشت به بازی کار سختی نبود؟

بچه‌های ما 2 بار کامبک زدند چون واقعاً مصمم بودند. ما همه یکدل و هم‌قسم شده بودیم که این بازی را ببریم و البته کار یک مربی نگه داشتن روحیه بازیکنان است. خدا را شکر به هدف‌مان رسیدیم و موفق شدیم.

امیدوارم روند توجه رسانه‌ها به فوتبال زنان ادامه داشته باشد

*این بازی جدا از حساسیت بالا، 2 رکورد بسیار مهم هم داشت: رکورد 40 بازی بدون شکست شهرداری بم و رکورد کلین‌شیت زهرا خواجوی. نظر شما در مورد این 2 رکورد در فوتبال زنان چیست؟

به زهرا خواجوی تبریک می‌گویم و امیدوارم او بتواند به روند موفقیتش ادامه دهد. زهرا دروازه‌بان بسیار خوبی است. تیم شهرداری بم هم موفق شد رکورد 40 بازی بدون شکست را به جا بگذارد که نتیجه تلاش همه بچه‌ها بود.

*در طول این هفته رسانه‌ها از این بازی زیاد گفتند و از آن تحت عنوان فینال لیگ برتر فوتبال زنان یاد کردند. فکر می‌کنید این نشان‌دهنده تغییر رویکرد رسانه‌ها نسبت به فوتبال زنان است؟ آیا توجه به فوتبال زنان بیشتر شده است؟

رسانه‌ها در این هفته به فوتبال زنان توجه زیادی نشان دادند و این جای خوشحالی دارد. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند. فوتبال علاوه بر اینکه یک ورزش است، تاثیر بسیار زیادی هم بر جامعه می‌گذارد. در قسمت زنان هم فوتبال بسیار تاثیرگذار است. من امیدوارم در بخش فوتبال زنان تیم ملی بسیار قوی و موفقی هم داشته باشیم.

همیشه به دنبال بازی زیبا هستیم

*در کنار حساسیت بازی و رکوردشکنی‌ها، 2 تیم شهرداری بم و وچان کردستان فوتبال خوبی هم به نمایش گذاشتند. دلیل پیشرفت فنی این 2 تیم را چه می‌دانید؟

بله 2 تیم بازی باکیفیتی به نمایش گذاشتند. در مورد شهرداری بم دستور کاری که من به بازیکنان می‌دهم همیشه زیبا بازی کردن است. به این اعتقاد دارم که فوتبال باید روی زمین بازی شود و باید از زیر توپ زدن بپرهیزیم. همیشه به بچه‌ها گفته‌ام طوری بازی کنید که خودتان و دیگران از بازی‌تان لذت ببرند. فکر می‌کنم یکی از دلایل کیفیت بازی ما همین بود.

*آیا شهرداری بم می‌تواند در نیم‌فصل دوم نیز همه امتیازات را بگیرد؟ چنین پتانسیلی را در تیم می‌بینید؟

تمام تلاش و هدف ما این است که مثل نیم‌فصل اول بتوانیم تمام امتیازات را بگیریم. اما بستگی به تلاش بچه‌ها دارد و امیدوارم خدا هم کمک‌مان کند تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها