حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

اسباب بازی سومین بازار بزرگ تجارتی دنیا/ کارکرد عمیق آموزشی اسباب بازی بر کودکان

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه بازی و اسباب بازی تنها برای تفریح و لذت نیست بلکه کارکرد عمیق تربیتی و آموزشی دارد، گفت: این عرصه، فرصت بی‌بدیلی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی و افرادی که روی فعالیت‌های دانش بنیان کار می کنند نیز هست.

اسباب بازی سومین بازار بزرگ تجارتی دنیا/ کارکرد عمیق آموزشی اسباب بازی بر کودکان
کد خبر: 373024
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۹:۵۸:۲۲

اعتمادآنلاین| حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه فراگیری و یادگیری مهمترین رفتار انسانهاست گفت: تمایز بین گروه‌ها و جوامع در قالب تمایز در یادگیری آنها قابل توضیح است. وضعیت امروز جامعه و فردا با این مفهوم در ارتباط است.

وی افزود: اگر می‌خواهید تصویری از فردای یک جامعه داشته باشید به سراغ مدرسه‌های آن بروید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر در برابر پدیدههای طبیعی احساس ناتوانی و ناکارآمدی کنیم باید سراغ از نظام یادگیری بگیریم گفت: یادگیری از بدو تولد آغاز می‌شود. مهمترین دوره یادگیری، کودکی است که بخش عظیمی از شخصیت افراد در این دوره شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هرچقدر جریان یادگیری را اصولیتر طراحی کنیم می توانیم با آسیبهای متنوعی که نسل ما را تهدید می‌کند و هویت افراد را به چالش می‌کشد مقابله کنیم گفت: کلاس درس تنها موقعیت یادگیری نیست و همه عرصه‌ها محیط یادگیری و فراگیری هستند. در قرآن کریم دعوت به مطالعه خورشید و ماه و ستارگان و... انسانها را برای یادگیری تجهیز و هدایت می‌کند که درک روشن‌تری از حیطه یادگیری داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از متمایزترین، جذاب ترین و پرمتقاضیترین عرصههای یادگیری که با روح انسانها سروکار دارد بازیها و وسایل اسباب بازی هستند که تخیل را رشد و خلاقیت را توسعه می دهند و تمرینی برای زندگی هستند.

حاجی میرزایی تاکید کرد که بازی به تعاملات اجتماعی کودکان بهبود داده و محلی برای نمایش و پرورش احساسات آنهاست، تمرکز ایجاد می‌کند و مهارتهای حرکتی را توسعه می‌دهد و با شادی و لذت همراه است و برای حل خلاقانه مسائل به آنها کمک می کند. بازی یکی از مجالهای مهم توسعه یادگیری است و تجربه زیسته را شخصی سازی می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازی و اسباب بازی تنها برای تفریح و لذت نیست بلکه کارکرد عمیق تربیتی و آموزشی دارد اظهار کرد: این عرصه، فرصت بی بدیلی برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی و افرادی که روی فعالیتهای دانش بنیان کار می کنند نیز هست. اکنون سهم این تجارت در دنیا بعد از مواد مخدر و تسلیحات، سوم است. به دلیل بازار بزرگ داخلی وپیرامونی می‌توانیم سرمایه گذاری مهمی داشته باشیم.


وی افزود: این صنعت نیازمند خلاقیت و نوآوری است. امید است از این مسیر هم به اقتصاد جان بدهیم و هم جریان یادگیری را تعمیق کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتاقهای اسباب بازی در برخی مدارس گفت: امید است خلاقان و نوآوران از این فرصت بهره بگیرند. از خانواده‌های علاقه‌مند دعوت می‌کنم به نمایشگاه بیایند. این عرصه نقش مهمی در ساختن آینده فرزندان دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها