داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هیات اجرایی خارج از وظایف خودش عمل کرده است/ هیات اجرایی در تهران نظارت استصوابی اعمال کرده است/ رد نیروهای معتمد ظلم به نظام است/ همفکران دولت را هم رد صلاحیت کرده‌اند

داریوش قنبری گفت‌: گزارشی که وزارت اطلاعات مشخصاً در مورد خودِ بنده داده است غیردقیق و غیرمستند است. سوالم این است که آیا حمایت از کاندیدای مورد تایید نظام و تایید صلاحیت‌شده توسط شورای نگهبان خطا یا گناه است؟

هیات اجرایی خارج از وظایف خودش عمل کرده است/ هیات اجرایی در تهران نظارت استصوابی اعمال کرده است/ رد نیروهای معتمد ظلم به نظام است/ همفکران دولت را هم رد صلاحیت کرده‌اند
کد خبر: 373089
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۹ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین|‌‌ داریوش قنبری، کاندیدای رد صلاحیت‌شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: در هیات اجرایی ترکیب خوبی برای تعیین صلاحیت کاندیداها چیده نشده است و به همین دلیل آنها به راحتی نامزدهایی را که در مجلس بودند و در ستاد میرحسین موسوی فعالیت داشتند رد صلاحیت کرده‌اند. آن هم در شرایطی که من در آن ایام نه بازداشت شدم و نه پرونده‌ای برایم در دستگاه قضایی باز شد.

فقط می‌توانند افراد را با تخلفات ثابت‌شده از انتخابات محروم کنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش گفت: این نوع رفتار که هیات اجرایی به جای استعلام از مراجع چهارگانه افراد را فتنه‌گر بخواند و برخلاف گذشته نظارت استصوابی را مد نظر قرار دهد، مطمئناً منطقی نیست؛ یعنی فقط می‌توانند افراد را با تخلفات ثابت‌شده از انتخابات محروم کنند و به «گفته می‌شود» و «شنیده می‌شود» اتکا نکنند، چون این بدعتی خطرناک است و باعث دلسردی مردم خواهد شد.

خیلی از چهره‌های همفکر دولت رد شده‌اند

نماینده ادوار مجلس همچنین ادامه داد: جالب این است که در تهران خیلی از چهره‌های همفکر دولت هم توسط هیات اجرایی رد شده‌اند تا شائبه سیاسی‌کاری بیش از پیش طرح شود. با این نوع رفتار اصلاح‌طلبان شناسنامه‌دار را بدون هیچ سند و مدرکی و فقط بر اساس گزارش‌های غیررسمی و غیرموثق رد کرده‌اند تا ذهنیت «خروج انتخابات از دایره ضابطه‌مندی» پررنگ شود که معلوم است چنین رویکردی چقدر می‌تواند خسارت به بار بیاورد.

این نوع رفتار ظلم به نیروهای اسلامی است

قنبری افزود: این نوع رفتار چون از ورود نیروهای توانمند و دلسوز به عرصه جلوگیری می‌کند، به نوعی ظلم به نیروهای اسلامی است. از طرف دیگر به یک شکل غیرقانونی حقوق مسلم سیاسی و اجتماعی افراد را سلب و بدون حکم دادگاه نیروهای درون نظام را از حضور در انتخابات محروم می‌کنند. این رویکرد باعث می‌شود میزان مشارکت جامعه پایین بیاید و به پیکره انتخابات ضربه مهلکی وارد شود.

او ادامه داد: گزارشی که وزارت اطلاعات مشخصاً در مورد خودِ بنده داده است غیردقیق و غیرمستند است. سوالم این است که آیا حمایت از کاندیدای مورد تایید نظام و تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان خطا یا گناه است؟ اگر نیست، باید گفت عده‌ای درون وزارت اطلاعات یا مغرضانه گزارش داده‌اند یا کارشناس نیستند و نمی‌توانند تشخیص صحیحی بدهند.

شرایط را باید طوری مدیریت کرد که همه مردم انگیزه رأی دادن پیدا کنند

داریوش قنبری در پایان صحبت‌هایش گفت: اینکه منِ‌ نوعی رد شوم یا مجوز حضور در انتخابات را بگیرم موضوعی فرعی است. اصل این است که شرایط را باید طوری مدیریت کرد که همه مردم انگیزه رأی دادن پیدا کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها