کد خبر: 373137
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۵:۰۲:۰۲
| |

رستمی:

نبودن بهترین‌ها در توکیو، برای همه اتفاق بدی است

کیانوش رستمی قهرمان المپیکی وزنه برداری ایران در یکی از بهترین رقابت های قهرمانی سال 2019 در جام قطر بالاترین رکورد مجموع خود را بر جای گذاشت اما او برای رفتن به توکیو 2020 همچنان به یک معجزه نیاز دارد.

نبودن بهترین‌ها در توکیو، برای همه اتفاق بدی است
کد خبر: 373137
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۵:۰۲:۰۲

اعتمادآنلاین| رستمی که از سال 2011 تاکنون یک مدال طلای قهرمانی جهان و یک طلا و یک نقره المپیک را به گردن آویخته است، هفته گذشته در رقابت‌های بین‌المللی قطر کاپ به عنوان یکی از مراحل گزینشی بازهای المپیک 2020 توکیو بود، توانست با رکورد 178 کیلوگرم در یک‌ضرب، 225 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 403 کیلوگرم طلای یک‌ضرب و دو مدال نقره دوضرب و مجموع را به دست آورد تا پس از مدت‌ها در دسته 96 کیلوگرم بهترین عملکرد را داشته باشد و از مرز 400 کیلوگرم عبور کند.

«فارس الباخ» وزنه‌بردار 21 ساله قطری آخرین حرکت خود را با وزنه 404 کیلوگرم به انجام رساند و با اختلاف یک کیلوگرم اول شد.

رقابت وزن 96 کیلوگرم تاکنون بهترین تورنمنت 5 روزه قطر بوده و با حضور 19 وزنه بردار بزرگ‌ترین رقابت‌ها بود.

بزرگترین مشکل رستمی به عنوان چهره‌ای شناخته شده در جهان اما جنجالی در داخل ایران که در کشورش به تنهایی تمرین می‌کند، عدم کسب امتیاز از مرحله دوم انتخابی است که 31 اکتبر به پایان رسید.

کسب امتیاز در هر سه مرحله انتخابی که طی 6 ماه برگزار می‌شود، واقع بینانه‌ترین شانس وزنه‌برداران برای کسب سهمیه المپیک توکیو است.

رستمی در مصاحبه با اینساید دِ گیمز گفت: همه چیز برای من بد پیش رفت و این مشکل رقابت‌های قهرمانی بود نه مشکلی مختص من.

مشکل بزرگ رستمی این است که در مسابقات جهانی 2019 نتوانست امتیازی بگیرد و در جریان چهار یا پنج دقیقه‌ای که مجبور بود روی سکو منتظر بماند، بدنش سرد شد و تمرکز ذهنی وی بهم ریخت.

ایران تنها می‌تواند یک وزنه بردار در دسته 96 کیلوگرم را به توکیو بفرستد اما رستمی معتقد است که فدراسیون وزنه‌برداری ایران «سهراب مرادی» را به وی ترجیح می‌دهد.

رستمی تنها وزنه برداری نیست که به دلیل کسب نکردن امتیاز در مراحل انتخابی، در معرض خطر حذف از المپیک توکیو قرار دارد.

«دانیار ایسماییلوف» که در رقابت‌های ریو مدال نقره وزن 69 کیلوگرم را برای ترکیه کسب کرد، در مرحله نخست انتخابی 2 بار از کسب امتیاز ناکام ماند و کارش را با امتیاز صفر به اتمام رساند.

رستمی در این خصوص اظهار داشت: فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری باید بیشتر به این موضوع توجه کند. اگر بهترین‌ها در توکیو نباشند و این تورنمنت به اندازه‌ای که انتظار می‌رود خوب و با کیفیت نباشد، هم برای رشته وزنه‌برداری اتفاق بدی است و هم برای آنهایی که این رشته را دوست دارند و مسابقات را تماشا می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها