کد خبر: 373173
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

محمود کلهر، پیشکسوت پرسپولیس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کالدرون به بهترین شکل از بازیکنانش استفاده می‌کند/ پرسپولیس در فاز هجومی بسیار قدرتمند عمل می‌کند/ عدم موفقیت در گلزنی مشکل اصلی پرسپولیس است/ بازیکنان خارجی بی‌کیفیت نباید وارد فوتبال ایران شوند/ پرسپولیس به هماهنگی رسیده است

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس در فاز هجومی خیلی رو به‌ جلو و قدرتمند بازی می‌کند. فکر می‌کنم کالدرون به بهترین شکل از بازیکنانش استفاده می‌کند. تنها مشکل این روزهای پرسپولیس عدم موفقیت در گلزنی است.

کالدرون به بهترین شکل از بازیکنانش استفاده می‌کند/ پرسپولیس در فاز هجومی بسیار قدرتمند عمل می‌کند/ عدم موفقیت در گلزنی مشکل اصلی پرسپولیس است/ بازیکنان خارجی بی‌کیفیت نباید وارد فوتبال ایران شوند/ پرسپولیس به هماهنگی رسیده است
کد خبر: 373173
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پرسپولیس بعد از 16 هفته دوباره صدرنشین لیگ برتر شد و کالدرون نشان داد می‌تواند جانشین خوبی برای برانکو باشد. شاگردان کالدرون در یک بازی عقب‌افتاده از نیم‌فصل اول لیگ برتر به مصاف نساجی رفتند و با گل وحید امیری این تیم را شکست دادند.

پرسپولیس نیمه دوم این مسابقه را 10 نفره بازی کرد و به همین خاطر مالکیت توپ را از دست داد. آنها بعد از 10 نفره شدن کوشیدند تا بازی را مدیریت کنند و تا حدودی هم در این کار موفق بودند. هرچند در این میان نباید از بازی خوب بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان کروات این تیم گذشت.

پرسپولیس بی‌سروصدا دوباره صدرنشین لیگ برتر شده و می‌کوشد تا به چهارمین قهرمانی پیاپی خود در فوتبال ایران برسد.

ناراحتی کالدرون از مدیران پرسپولیس

هرچند پرسپولیس با 11 برد و 34 امتیاز در صدر لیگ برتر نشسته، اما کمبود منابع مالی زنگ خطر را برای سرخ‌های تهرانی به صدا درآورده است.

گابریل کالدرون از بدقولی مدیران پرسپولیس ناراحت است. او در مصاحبه بعد از بازی با نساجی هم گفت هرچند برخی تلاش می‌کنند تا او را از پرسپولیس فراری دهند، اما او با تمام قوا به کار خود در این تیم ادامه می‌دهد.

حالا مدیران پرسپولیس تنها چند روز فرصت دارند تا شرایط را برای بازگشت کالدرون به تهران فراهم کنند، در غیر این صورت سرخ‌های تهرانی نیز به درد رقیب دیرینه خود دچار می‌شوند و باید در این وضعیت سخت به دنبال یک مربی جایگزین بگردند.

کالدرون با تمام مشکلات تیم را رها نکرد

محمود کلهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره صحبت‌های کالدرون از مدیریت و همچنین مشکلات مالی باشگاه گفت: کالدرون نتایج خوبی با پرسپولیس گرفته و با تمام مشکلاتی که در باشگاه وجود دارد تیم را رها نکرده است. در صورتی‌ که هستند مربیانی که به دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات‌شان تیم را رها کرده‌اند. هرچند معتقدم مشکل کالدرون با درایت محمدحسن انصاری‌فرد حل خواهد شد.

او در ادامه گفت: مربیان خارجی یک برنامه خاص دارند و انتظار دارند دستمزدشان به‌موقع پرداخت شود. البته معتقدم باشگاه‌ها باید دستمزد مربیان داخلی را هم سر وقت پرداخت کنند. متاسفانه خیلی از مربیان داخلی به دلیل پرداخت نشدن به‌موقع دستمزدشان با باشگاه‌ها دچار مشکل هستند.

برنامه‌ریزی، چاره کار مدیران پرسپولیس

این مربی فوتبال ایران برنامه‌ریزی مناسب در مدیریت باشگاه‌ها را راه‌حل برون‌رفت از این مشکل عنوان کرد و گفت: مدیران باشگاه‌ها باید برای کسب درآمد برنامه‌ریزی کنند. بدین ترتیب می‌توانند مشکل پرداخت دستمزد مربیان و بازیکنان را برطرف کنند. درآمدزایی مشکل اصلی فوتبال ایران است و مدیران باشگاه‌ها هم بدون منابع مالی، با مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی قرارداد امضا می‌کنند.

این مربی فوتبال ایران درباره بازی پرسپولیس برابر نساجی قائم‌شهر نیز گفت: پرسپولیس به‌ سختی توانست برابر نساجی به پیروزی برسد و این نشان از کیفیت بالای تیم نساجی دارد. تیم کالدرون این روزها بسیار حرفه‌ای عمل کرده و توانسته نتایج خوبی به دست آورد. این تیم برخلاف ابتدای فصل که به دلیل ناهماهنگی به مشکل خورده بود، بعد از گذشت زمان و صبوری هواداران توانسته به یک تیم کامل تبدیل شود و نتایج خوبی کسب کند.

او با اشاره به نقش کالدرون در موفقیت‌های پرسپولیس گفت: کالدرون می‌کوشد تا تمام بازیکنان پرسپولیس را آماده نگه دارد و تنها از 11 بازیکن در بازی‌های لیگ استفاده نمی‌کند. این تغییرات به پرسپولیس کمک کرده و حالا شاهد پیشرفت این تیم هستیم.

کلهر در پاسخ این سوال که آیا تغییر مداوم بازیکنان باعث می‌شود درک بازیکنان از یکدیگر در زمین کم شود توضیح داد: بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ بدهد. تغییر در ترکیب پرسپولیس باعث می‌شود حریفان نتوانند به‌ راحتی پرسپولیس را آنالیز کنند. این کار مشت پرسپولیس را برابر حریفان همیشه بسته نگه می‌دارد.

مهاجمان ایرانی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند

این مهاجم پیشین باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت خط حمله پرسپولیس گفت: پرسپولیس در فاز هجومی خیلی روبه‌جلو و قدرتمند بازی می‌کند. فکر می‌کنم کالدرون به بهترین شکل از بازیکنانش استفاده می‌کند. تنها مشکل این روزهای پرسپولیس عدم موفقیت در گلزنی است. مهاجمان پرسپولیس باید بکوشند تا توپ‌ها را به گل تبدیل کنند. کادر فنی پرسپولیس باید در ضربات نهایی تمرین بیشتری با بازیکنان داشته باشد و فکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم این مشکل برطرف می‌شود.

او در پایان با اشاره به صحبت‌های کالدرون درباره جذب مهاجم ایرانی به‌ جای مهاجم خارجی گفت: کالدرون بهترین کار را انجام داده است. در چنین مواقعی مشخص می‌شود یک مربی حرفه‌ای است یا خیر. بازیکنانی که کیفیت بالایی ندارند نباید وارد فوتبال ایران شوند. فوتبال ایران بازیکنان خوب زیادی دارد. حتی در لیگ یک هم مهاجمان خوبی پیدا می‌شوند که می‌توانند در تیم‌های بزرگ بازی کنند. محمد محبی وینگر جوان سپاهان نمونه بارز بازیکنان توانمند ایرانی است. باید با کشف بازیکنان مستعد ایرانی از ورود بازیکنان خارجی بی‌کیفیت جلوگیری کنیم. ضمن اینکه با این کار باشگاه‌ها در خرید بازیکن هم هزینه کمتری متحمل می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها