کد خبر: 373183
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۶:۵۹:۲۱
| |

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه:

احداث 10 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در خراسان رضوی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سفر به خراسان رضوی 10 هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد برای روستاییان به عنوان هدیه دولت به اقشار کم درآمد طی یک سال احداث می‎شود.

احداث 10 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در خراسان رضوی
کد خبر: 373183
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۱۶:۵۹:۲۱

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز 7 دی‌ماه در آیین "افتتاح همزمان 2 هزار و 250 واحد مسکونی بازسازی شده در سیل 1398 و اهدای 222 هزارمین جلد سند روستایی استان خراسان رضوی" در روستای سیف‎آباد شهرستان بردسکن حضور یافت؛ وی در این مراسم عنوان کرد: در آغاز سال جاری خسارت‎های بسیاری ناشی از سیل به کشور وارد شد و ابنیه، خانه‎های مسکونی و مزارع و باغات بسیاری از کشاورزان دچار خساراتی شدند.

نوبحت گفت: اگرچه در بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی که از آن‌ها به عنوان مهد آزادی‎ صحبت می‎شود وقتی خسارتی به شهروندان وارد می‎گردد، رها می‌شوند اما در اینجا باید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر نمود که از همان ابتدا پس از سیل احداث خانه‎های جدید را بلافاصله آغاز کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: اکنون که در دهمین ماه سال جاری شاهد اتمام 2250 واحد مسکونی در استان خراسان رضوی هستیم، هرچند خسارت‏‌های سیل ابعاد بسیار گسترده ملی داشت به طوری که استان خراسان رضوی و دیگر استان‌ها درگیر شدند.

وی ادامه داد: براساس گزارش‎های رسیده براثر سیلاب 38 هزار میلیارد تومان طی چند روز و هفته ابتدای امسال خسارت وارد شد، اما نمی‎توان مردم را به حال خود گذاشت و باید وارد عمل می‎شدیم. در همین راستا براساس مصوبه دولت بخشی از اعتبارات مورد نیاز به صورت بلاعوض و بخشی دیگر به صورت تسهیلات کم سود در اختیار مردم قرار گرفت که تا کنون اعتبارات بلاعوض پرداخت گردیده و تسهیلات نیز متناسب با پیشرفت کار نیز پرداخت شده است.

نوبخت اظهار کرد: تا به امروز دولت 39 هزار و 500 میلیارد تومان علاوه بر پرداخت‎های بلاعوض و بازسازی خانه‎های خسارت دیده ناشی از سیل، برای زیرسازی و عمران و آبادانی کشور، بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها سرمایه‎گذاری نموده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: ساخت 132 کیلومتر خط آهن بین میانه و بستان‌آباد در مسیر استان‌های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و گیلان از پروژه‌های زیرساختی بوده که با وجود تحریم‌های اقتصادی انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از دلایل آمدن من به این استان افتتاح مسکن برای روستاییان به خصوص آن‌هایی که توان مالی برای خانه سازی ندارند، بوده است که در این سفر علاوه بر اتمام واحدهای آسیب دیده ناشی از سیل ابتدای امسال، 10 هزار واحد دیگر نیز هدیه دولت به مردم خوب و عزیز استان خراسان رضوی است که طی یک سال احداث می‎شود.

نوبخت گفت: براساس توافقی که با استاندار خراسان رضوی صورت گرفت، 8 هزار واحد در روستاها برای افراد کم درآمد و خانواده‎هایی که نیاز به این واحدها دارند و دو هزار واحد در حاشیه شهر مشهد احداث خواهد شد.

وی عنوان کرد: این طرح یک ساله انجام می‎شود و در دی‌ماه سال آینده افتتاح خواهند شد که افتتاح این 10 هزار واحد به صورت نمادین در روستای سیف‎آباد شهرستان بردسکن صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها