کد خبر: 373317
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

مصطفی کارخانه، مربی والیبال، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

هزینه زیادی در والیبال شده تا در انتخابی المپیک موفق شویم/ بهترین تیم آسیا هستیم و نباید از هیچ تیمی بترسیم/ کولاکوویچ با دعوت از شهرام محمودی دهان منتقدان را بست

مصطفی کارخانه، مربی والیبال، گفت: فکر می‌کنم تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک نتیجه خوبی کسب می‌کند. دلایل زیادی برای موفقیت تیم ملی در انتخابی المپیک وجود دارد. ورزش ایران طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در والیبال انجام داده و برای موفقیت این رشته زحمت‌های زیادی کشیده شده است.

هزینه زیادی در والیبال شده تا در انتخابی المپیک موفق شویم/ بهترین تیم آسیا هستیم و نباید از هیچ تیمی بترسیم/ کولاکوویچ با دعوت از شهرام محمودی دهان منتقدان را بست
کد خبر: 373317
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تیم ملی والیبال ایران به زودی راهی چین می‌شود تا در رقابت‌های انتخابی المپیک 2020 توکیو شرکت کند. رقابت‌هایی که بدون حضور ژاپن برگزار می‌شود، پس بنابراین یکی از مدعیان آسیایی همیشگی حضور در المپیک کمتر شده است.

بعد از آسیب‌دیدگی امیر غفور شهرام محمودی دوباره به تیم ملی دعوت‌ شده و تیم ملی را در مسیر رسیدن به المپیک 2020 همراهی می‌کند. عده‌ای می‌گویند مربی تیم ملی می‌توانست از بازیکنان جوان والیبال ایران استفاده کند و شهرام محمودی را به تیم ملی دعوت نکند. هرچند هستند کارشناسانی که معتقدند بازی‌های انتخابی المپیک جای آزمون‌وخطا نیست و کولاکوویچ با دعوت از شهرام محمودی نشان داد اولویت اصلی او و تیمش صعود به المپیک است و برای رسیدن به این افتخار از تمام ظرفیت‌های والیبال ایران استفاده کرده است.

می‌توانیم به المپیک صعود کنیم

مصطفی کارخانه مربی والیبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره احتمال صعود ایران به المپیک 2020 توکیو گفت: فکر می‌کنم تیم ملی در رقابت‌های انتخابی المپیک نتیجه خوبی کسب می‌کند. دلایل زیادی برای موفقیت تیم ملی در انتخابی المپیک وجود دارد. ورزش ایران طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در والیبال انجام داده و برای موفقیت این رشته زحمت‌های زیادی کشیده شده است. تمام این کارها برای موفقیت در چنین مسابقاتی بوده و نباید با ترس وارد این رقابت‌ها شویم. ما از همه رقیبان خودمان در این رقابت‌ها بالاتر هستیم و بی‌دلیل نباید به بازیکنان تیم ملی استرس وارد کنیم.

او در ادامه گفت: کارشناسان والیبال و رسانه‌ها بدون دلیل این بازی‌ها را حساس کرده‌اند و این حساسیت به تیم ملی لطمه می‌زند. تیم ملی توانمندی بالایی دارد و باید بدون استرس وارد رقابت‌ها شود. والیبال ایران بهترین تیم آسیاست و فدراسیون و کادر فنی تیم ملی باید بدون استرس به کارشان ادامه دهند. در این میان نقش کادر فنی هم مهم است. مربیان تیم ملی باید بکوشند استرس را از بازیکنان دور کنند تا آنها بتوانند با آرامش در زمین حاضر شوند.

مربی پیشین تیم‌های پایه والیبال ایران گفت: تیم ملی باید بر عملکرد فنی خود تمرکز کند. اگر عملکرد فنی خوبی از خودمان نشان دهیم، نتیجه هم خواهیم گرفت.

کارخانه درباره دعوت دوباره شهرام محمودی به تیم ملی نیز توضیح داد: فکر می‌کنم کولاکوویچ کار درستی انجام داد. اگر بدون امیر غفور به این رقابت‌ها می‌رفتیم و نتیجه نمی‌گرفتیم، حرف‌وحدیث‌های زیادی در مورد تیم ملی پیش می‌آمد. خیلی از کارشناسان از مربی تیم ملی سوال می‌کردند که چرا شهرام محمودی را به تیم ملی دعوت نکرده است. اگر شهرام محمودی یا یک بازیکن باتجربه در تیم ملی حضور داشتند، می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم.

او در ادامه گفت: با دعوت شهرام محمودی به تیم ملی بهانه هم از منتقدان تیم ملی گرفته‌ شده است. هرچند شهرام محمودی یک بازیکن تاثیرگذار است و در شرایط سخت تیم ملی را کمک خواهد کرد. کولاکوویچ تصمیم درستی گرفته و امیدوارم محمودی هم بتواند در این رقابت‌ها به تیم ملی کمک کند.

بیماری دلیل جدایی‌ام از شهرداری ارومیه بود

مربی پیشین شهرداری ارومیه در پایان درباره جدایی از شهرداری ارومیه گفت: بیماری دلیل اصلی جدایی من از شهرداری ارومیه بود. امسال سه بار راهی اتاق عمل شدم و همین آسیب‌دیدگی دلیل اصلی جدایی من از شهرداری ارومیه بود. از مدیران باشگاه، مردم و مسئولان شهر ارومیه تشکر می‌کنم؛ در مدتی که مربی این تیم بودم خیلی به من لطف داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها