موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت مطرح کرد:

اعلام اطلاعات ارزیابی وسع 165 هزار خانوار به بیمه سلامت

طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با اشاره به آغاز ارزیابی وسع با تلاش وزارت رفاه اعلام کرد که تاکنون یک میلیون نفر درخواست ارزیابی وسع داده‌اند که از این تعداد اطلاعات 165 هزار خانوار به ما ارایه شده است.

اعلام اطلاعات ارزیابی وسع 165 هزار خانوار به بیمه سلامت
کد خبر: 373334
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۲:۲۸

اعتمادآنلاین| موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در نشست خبری سازمان بیمه سلامت از آغاز ارزیابی وسع با کمک وزارت رفاه خبر داد و گفت: خوشبختانه در این طرح تاکنون یک میلیون نفر ثبت نام و درخواست ارزیابی وسع کرده‌اند. جمعیتی که در حال حاضر تاکید شده که بیایند و خودشان را بیمه کنند، جمعیتی هستند که طی طرح تحول سلامت که بیمه رایگان بود، مراجعه نکردند. در عین حال پیش‌بینی ما این بود که سه میلیون نفر مراجعه کنند که احتمالا طی شش ماه آینده به سه میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه نظام و حاکمیت به این عزم رسیده که همه از پوشش بیمه ای برخوردار باشند، اظهارکرد: از این یک میلیون نفری که درخواست ارزیابی وسع داده‌اند و تمایل دارند از یارانه دولت استفاده کنند، در حقیقت 360 هزار خانوار است که از این تعداد اطلاعات حدود 165 هزار خانوار به ما ارایه شده است و تلاش خوبی داشتند که اطلاعات از قوت و صحت کافی برخوردار باشد. حال از 165 هزار خانوار وضعیت حدود 40 هزار را اعلام کردیم. زیرا یک وقفه‌ای داشتیم و از امروز تلاش می‌کنیم به گونه‌ای نتایج را اعلام کنیم که ظرف 10 روز آینده بتوانیم کلیه نتایج را اعلام کنیم.

موهبتی ادامه داد: بنابراین از یک میلیون نفری که درخواست ارزیابی وسع دادیم و دهک های 500 هزار نفر یا 165 هزار خانوار مشخص شده و به‌صورت مرحله به مرحله نتیجه را به مردم اعلام می‌کنیم. تاکنون هم اعتراضات مردم مجموعا نسبت به کل پیامک‌های اعلامی حدود شش درصد است‌ البته وزارت رفاه در حال تدوین تمهیداتی است که شناسنامه اقتصادی افراد در اختیارشان قرار بگیرد و اعتراضات رفع می‌شود. از مردم می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنند و درخواست ارزیابی دهند. در عین حال بر اساس نتایج ارزیابی وسع کماکان 50 درصد مردم از بیمه رایگان برخوردار خواهند بود و الان هم دفترچه صادر می‌شود.

موهبتی با تاکید بر اینکه مردم حتما در فرصت باقیمانده برای ارزیابی وسع مراجعه کنند، گفت: موارد زیادی بوده که مردم در روز بیماری برای بیمه شدن مراجعه کردند، اکنون هم برای بیمه روز بیماری هم یک انتظار 10 روزه داریم یعنی یارانه متقاطع‌. بر این اساس برای اولین بار بیمه به یک بیمه کارآمد و مبتنی بر دانش روز بازمی‌گردد. بحث بیمه روی تخت منطبق بر اصول بیمه‌ای نیست.

وی همچنین گفت: باید توجه کرد که سازوکار بیمه این است که افراد در دوران سلامت خود برای دوران بیماری خود و دیگران پرداخت می‌کنند، در دوران غنا برای دوران فقر خود و دیگران و در دوران جوانی خود برای دوران سالمندی خود و دیگران پرداخت میکنند بنابراین امروز دیگر کسی روی تخت بیمه نمی‌شود و مردم قبل از اینکه دچار بیماری شوند، برای پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها