کد خبر: 373335
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۴:۳۰
| |

بختیار، عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی:

عدم مدیریت یکی از دلایل اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک است

علی بختیار، عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی، با تاکید بر این‌که «قانون هوای پاک یک قانون مترقی است»، گفت: بی‌برنامگی و عدم مدیریت یکی از دلایل اصلی اجرایی نشدن این قانون بوده که دستگاه‌های مختلف باید در خصوص عدم اجرای وظایف خود در این حیطه پاسخگو باشند.

عدم مدیریت یکی از دلایل اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک است
کد خبر: 373335
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۱:۱۴:۳۰

اعتمادآنلاین| بختیار، عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی، با اشاره به ضرورت اهتمام دولت و سایر دستگاه ها برای اجرا شدن قانون هوای پاک گفت: یکی از قوانین خوبی که در این دوره از مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، قانون هوای پاک است، اما به دلیل اجرایی نشدن صحیح این قانون شاهد آلودگی کلانشهرها هستیم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه «دستگاه‌های متولی آن‌طور که باید و شاید به وظایف خود در اجرای این قانون عمل نکردند»، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور می‌تواند نقش موثری در برنامه‌ریزی برای اجرایی شدن این قانون داشته باشد. متاسفانه این روزها شاهد هستیم که این سازمان صرفا بر روی وظیفه بودجه‌ای خود متمرکز شده و از بعد مدیریت و برنامه‌ریزی فاصله گرفته است. این سازمان می‌تواند در برنامه‌ریزی برای اجرای قوانین مهمی نظیر هوای پاک نقش موثری ایفا کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک عدم مدیریت و هماهنگی بین دستگاه‌های مجری این قانون است. این قانون یک قانون مترقی بوده که باید برای اجرایی شدن آن برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد.

بختیار در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر بنزین نیز در آلودگی هوای کلانشهرها بی‌تاثیر نیست. برخی از پالایشگاه‌های کشور از آنجا که کنترل میزان بنزین و سایر آلاینده‌های موجود در سوخت برایشان صرفه اقتصادی ندارد از زیر این کار فرار می‌کنند. در این خصوص ما از وزیر نفت سوالی مطرح کردیم که قرار است بعد از تعطیلات مجلس ایشان توضیحات لازم را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها