درگیری و زد و خورد در مجلس «مونته نگرو» + ویدئو

در پی تصویب یک قانون جنجالی مذهبی در پارلمان مونته‌نگرو، گروهی از نمایندگان پارلمان مونته‌نگرو و صربستان با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری و زد و خورد در مجلس «مونته نگرو» + ویدئو
کد خبر: 373391
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۸ ۱۴:۱۳:۵۸

اعتمادآنلاین| نمایندگان پارلمان صربستان و مونته‌نگرو در پی تصویب قانون مالکیت اموال کلیساها با یکدیگر درگیر شدند و در جلسه پارلمان به یکدیگر حمله‌ور شدند.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، در صربستان، مشکل زمانی آغاز شد که «بوسکو آبرادوویچ» رهبر حزب مخالفان «دوری» (Dvri) و «ایوان کوستیچ» از اعضای این حزب با دو بنر سیاسی وارد سالن پارلمان شدند.

در یکی از بنرها نوشته شده بود: «صربستان، چرا سکوت کرده‌ای؟» و در دیگری نوشته شده بود: «ووسیچ و میلو-برادران دوقلو» که در واقع با این نوشته‌ها، قصد حمله به «الکساندر ووسیچ» رئیس‌جمهور صربستان و «میلو جوکانوویچ» رئیس‌جمهور مونته‌نگرو را داشتند.

چندین تن از نمایندگان پارلمان که از این اقدام دو نماینده پارلمان به خشم آمده بودند، سعی کردند تا این بنرها را از دستان آنها خارج کنند که در این میان جنجال شدیدی به راه افتاد و نمایندگان پارلمانی بیشتری وارد این درگیری و زد و خورد شدند.

این درگیری در اعتراض به تصویب یک قانون مذهبی جنجالی در کشور همسایه صربستان یا همان مونته‌نگرو است که اوایل روز گذشته (شنبه) صورت گرفت که در پارلمان مونته‌نگرو نیز واکنش‌های مشابهی را به همراه داشت.

این دو جمهوری سابق یوگسلاوی از سال 1992 به صورت یک کشور درآمدند تا اینکه در سال 2006، مونته‌نگرو به استقلال از صربستان رأی داد.

طبق قانون جدید، تمامی جوامع مذهبی باید مدرک مالکیت تمامی اموالی را ارائه دهند که از سال 1918 در اختیار دارند. در تاریخ مذکور، مونته‌نگرو برای ایجاد یک کشور به صرب‌ها پیوست.

نمایندگان مخالف تلاش کردند تا روز جمعه هفته گذشته در روند تصویب این قانون در پارلمان مونته‌نگرو اخلال ایجاد کنند و همین امر به هرج و مرج کشیده شد و پلیس برای دستگیری برخی از نمایندگان پارلمان وارد عمل شد.

این قانون نهادهای مذهبی را ملزم می‌کند تا تمامی اموال و دارایی‌هایشان را ثبت و گزارش کنند. بنا به گزارش شبکه یورونیوز، کلیسای ارتدوکس صرب مخالف اصلی این قانون است و آن را تبعیض‌آمیز و مغایر با قانون اساسی می‌داند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها